اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مراسمات عاشورا در دشتستان

دشتستان در شب دهم محرم عاشورایی شد

مردم دشتستان در شب عاشورا با حضور یکپارچه در عزاداری‌ها بار دیگر عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند.

دشتستان در شب دهم محرم عاشورایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، در شب عاشورای حسینی در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشتستان مراسمات عزاداری و سینه‌زنی و روضه‌خوانی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

مردم در این مراسمات بار دیگر عشق و ارادت و دلبستگی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند و به سوگواری در عزای سرور شهیدان عالم پرداختند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی خبرنگاران فارس در دشتستان، مردم بخش‌های شش‌گانه مرکزی، بوشکان، آبپخش، شبانکاره، سعدآباد و ارم در روز تاسوعا و شب عاشورا مراسمات عزاداری سنتی شامل سینه‌زنی، روضه، زنجیرزنی، تعزیه، مرثیه‌سرایی و ... را اجرا کردند.

حضور منظم مردم دشتستان در عزاداری‌ها

فرماندار دشتستان با اشاره به حضور باشکوه مردم در این مراسمات اظهار داشت: بیش از 150 هیئت مذهبی در شهرستان دشتستان در دهه محرم فعالیت داشته‌اند.

علیرضا خرمی افزود: هر ساله شب عاشورا شاهد حضور باشکوه مردم و هیئت‌های مذهبی هستیم و مردم در تمام مناطق شهری و روستایی در این آیین‌ها مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: آیین‌های سنتی در مناطق مختلف در حال برگزاری است و مردم با پوشیدن لباس‌های مشکی و مشارکت در عزاداری عشق خود را به سالار شهیدان نشان می‌دهند.

شرکت در عزاداری‌ها باید به عشق اهداف امام حسین (ع) باشد

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از مشارکت مردم در این مراسمات اظهار کرد: مردم دشتستان همواره در مناسبت‌های مختلف حضوری باشکوه دارند و در شب عاشورا نیز نشان دادند که حسینی و عاشورایی هستند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد تصریح کرد: شرکت در عزاداری‌ها باید به عشق اهداف امام حسین (ع) و مسیر حق ایشان باشد و علاقه محض به صفای مجالس بدون درک حقانیت، موجب جدایی از امام حسین (ع) خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اگر حبّ ما نسبت به خداوند باشد در آن صورت در روضه هر یک از ائمه (ع) و حضرت مسلم (ع) نیز گریه خواهیم کرد.

موسوی‌نژاد افزود: علاقه به حضرت ابوالفضل (ع) نباید به خاطر وفاداری ایشان باشد زیرا بسیاری افراد دیگر نیز این ویژگی را دارند؛ بلکه باید به اهداف و مسیر ایشان حبّ داشته باشیم؛ حضرت ابوالفضل (ع) علیرغم اینکه می‌توانست در جبهه باطل قرار بگیرد اما سختی‌ها را تحمل و از حق دفاع کرد.

فعالیت 150 هیئت مذهبی دشتستان در شب عاشورا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز بیان کرد: در تمام شهرهای دشتستان و در بسیاری از روستاهای شهرستان مراسمات عزاداری با نظم خاصی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا افزود: کیفیت برنامه‌های عزاداری امسال نسبت به سال‌های قبل رشد محسوسی داشته است.

وی اضافه کرد: هر ساله شب عاشورا بیش از 150 هیئت مذهبی و تمام مساجد و تکایای دشتستان میزبان مردم در سوگواری سرور شهیدان هستند.

-------------------------

گزارش از: مجید رضایی

-------------------------

انتهای پیام/2452/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول