اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس:

عاشورا آیینه روشن مردانگی است

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس گفت: عاشورا آیینه روشن آزادگی و مردانگی است.

عاشورا آیینه روشن مردانگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی امشب در جمع عزاداران حسینی در حسینیه محبان اهل بیت (ع) شهر بردخون، اظهار داشت: جامعه مسلمانان پس از پیامبر (ص) به دست حاکمان نااهل افتاد و یزید که خود را خلیفه مسلمین می‌دانست، دست به بدترین اعمال می‌زد و در این میان امام حسین (ع) قیام خود را آغاز کرد و انگیزه این قیام را، مبارزه با منکرات در جامعه اسلامی و تبلیغ و ترویج معروف در بین مسلمانان اعلام کرد.

وی افزود: فلسفه اصلی و نهایی نهضت حضرت امام حسین (ع) را می‎توان در یک هدف جا‎مع و کلّی یعنی احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) و زدودن زنگارهای تحریف‎ و بدعت‎ از دین جدّشان خلاصه کرد‎، البته حضرت راهکار و ابزار لازم برای عملی کردن این هدف را، در فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‎دانند‎.

احمدی ادامه داد: عظمت و بزرگی روز عاشورا سبب شده است که با گذشت حدود 1400 سال از آن واقعه خونبار، هنوز هم مسلمانان متحدانه به تجلیل و عزاداری آن ایام بپردازند و بزرگان و اندیشمندان آن را نقطه عطفی در تاریخ آزادیخواهانه و اصلاحی جهان به شمار می‌آورند.

نماینده مردم شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری است که احساسات میلیون‌ها انسان را برانگیخته و مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را درنوردیده و ارزش و اعتبار و عظمت شخصیت دلربای امام حسین‌ (ع) و نهضت آن بزرگوار امروز همه را تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که نه تنها دوستان و پیروانش، بلکه بیگانگان هم در مقابل نام با شکوه او سر تعظیم فرود می‌آورند و قیام مقدس کربلا را با احترام و تکریم یاد می‌‌کنند.

انتهای پیام/66003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول