اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا:

شبهه‌افکنی مبنای حرکت منحرفان است / انحراف در فهم برخی انسان‌ها است

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اعلام اینکه انحراف در قرآن راهی ندارد بلکه این انحراف در فهم انسان‌هاست گفت: شبهه‌افکنی مبنای حرکت منحرفان است.

شبهه‌افکنی مبنای حرکت منحرفان است / انحراف در فهم برخی انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی صبح امروز در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی در تکیه هدایت آملی بیان داشت: انابه و نجوای با خداوند بزرگ از حسنات است.

وی افزود: قرآن مجید و تلاوت آیات الهی آن از حسنات دنیا محسوب می‌شود و درخواست آمرزش گناه و سیئات در پیشگاه پروردگار عالم نیز از حسنات است.

جوادی آملی بیان داشت: ویژگی بارز شب عاشورا این بود که عاشوراییان با حال زیارت این شب را با نجوا نیایش، تلاوت قرآن و اقامه نماز به صبح رساندند و در این اردوگاه، حق حسنات دنیا در زیباترین شکل‌اش نمایان شد.

وی تصریح کرد: این امر سبب شده یک حال مهم و فوق‌العاده ارزشمند در شب عاشورا محقق شود و آن هم اظهار وفاداری، پایداری، سخت‌کوشی و پایمردی در رکاب امام حسین (ع) تا آخرین قطره خون است.

این استاد حوزه علمیه در بیان روایتی گفت: وقتی در سرزمین کربلا حضرت عباس (ع) اطراف خیمه‌های اهل بیت پاسبانی می‌کرد صدای صحبت حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) را شنید که فرموده "ای برادر تا چه اندازه ایمان دارید که این عده یاران تا آخرین لحظه با تو هستند و تو را در مقابل این همه لشکریان یزیدی رها نمی‌کنند" پاسخ شنید "این‌ها آزموده‌اند، امتحان پس دادند و بارها و بارها محبت و ارادت خود را اعلام کردند" و وقتی آن حضرت چنین سخنی را شنید به خیمه اصحاب آمده و فرمود "من چنین سخنی را شنیدم و بر ما لازم است که همه وفاداری و ارادتمندی خود را در راه نهضت اباعبدالله(ع) به زینب کبری(س) ابراز کنیم که به هیچ وجه دست از آن حضرت بر نمی‌داریم".

وی با اشاره به اینکه آن کس با نماز نجوا می‌کند، با دعا و نیایش اسرار دارد و با تلاوت آیات الهی حقایقی دینی را تمرین می‌کند او ولی خدا و امام معصوم را به خوبی شناخته است، تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) با او مردانه عهد و پیمان بستند و حتی یک نگاه آن حضرت را با تمام دنیا معاوضه نمی‌کردند.

جوادی آملی با اشاره به اینکه اگر جامعه معیار حقیقی اسلام نازل شده را به دست نگیرد همچنان به سوی الحاد و کفر سوق پیدا می‌کند، گفت: قران غیرقابل تحریف است، هرگز راه انحراف در آن وجود ندارد و کتاب الهی است که در آن قوانین بشریت به میان آمده البته منحرفان سعی زیادی برای ایجاد انحراف در آن داشتند که به هیچ وجه موفق نشدند ولی در دیگر کتاب‌های آسمانی تحریف شکل گرفته است.

وی ادامه داد: عده‌ای برای کج‌ دیدن و کج ‌تفسیر کردن، مسیر درست فهم قرآن را برای مردم تغییر دادند ولی نمی‌دانند که خداوند مسیر و حرکتی مستقیم در قرآن بنا کرده، بدون انحراف بوده و حق در مجموعه آیات الهی قران روشن و هویدا بیان شده است.

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با عنوان اینکه انحراف در قرآن راهی ندارد بلکه این انحراف در فهم انسان‌ها است، اذعان داشت: قرآن سراسر نور، بیان، مبین، مبین است و شبهه‌افکنی مبنای حرکت منحرفان است.

وی در پایان اظهار داشت: جامعه رشید، بلیغ و بالغ آن جامعه‌ای است که قدرت تفهیم بین محکمات، قواعد ضروری و بدون شائبه با متشابهات را داشته باشد.

انتهای پیام/86012/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول