اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرغلام امام حسین (ع) در رفسنجان:

هر قدم امام حسین (ع) یک درس زندگی است / مصیبت دختر 3 ساله سیدالشهدا (ع) وجودم را می‌سوزاند

مداح و پیرغلام امام حسین (ع) گفت: سیره امام حسین (ع) به گونه‌ای است که هر قدم و حرکتش درسی برای زندگی است.

هر قدم امام حسین (ع) یک درس زندگی است / مصیبت دختر 3 ساله سیدالشهدا (ع) وجودم را می‌سوزاند

حاج عباس حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: سیره امام حسین (ع) به گونه‌ای است که هر قدم و حرکتش درسی برای زندگی است و اگر از آن استفاده نکنیم ضرر کرده‌ایم.

وی افزود: از کودکی همراه پدرم به مساجد و تکیه‌ها می‌رفتم و آن مرحوم مرا به نوحه‌خوانی تشویق می‌کرد.

این پیرغلام امام حسین (ع) ابراز داشت: در 10 سالگی پامنبری‌های مجلس سیدالشهدا (ع) را به من می‌دادند که بخوانم و مورد تشویق بزرگان قرار می‌گرفتم.

حسینی که حالا حدود 60 سال دارد، گفت: بزرگترین افتخار من این است که نوکر امام حسین (ع) هستم و امیدوارم همه کسانی که به امام حسین (ع) علاقمند هستند در لیست عاشقان واقعی آن حضرت قرار گیرند.

وی افزود: قبل از انقلاب درس‌های زیادی از امام راحل فرا گرفتم،امام خمینی (ره) فرمود «ما تا ابد هم اگر برای سیدالشهدا (ع) اشک بریزیم برای ایشان نفع ندارد، برای خودمان نفع دارد».

حسینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در مورد هیئت‌های مذهبی می‌فرمایند «حرکت این هیئت‌های مذهبی مانند جاری شدن آب بارانی است که تمام پلیدی‌ها و تلقینات فاسد دشمنان را از محیط جامعه می‌زداید و به آن روح تازه‌ای می‌دهد».

پیرغلام امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: مداحان باید با اخلاص و قصد غربت و به دور از خرافه‌ها و ریا به بیان مطالب بپردازد و در زندگی به حلال و حرام اهمیت بدهد، با اخلاق باشد و مداحی را به عنوان شغل انتخاب نکند.

حسینی همچنین مطالعه درباره مداحی را برای مداحان امری ضروری دانست و تصریح کرد: هیچ کاری بدون تحقیق و مطالعه ارزش ندارد به ویژه در زمینه مداحی استفاده از سخن وعلم علما و بزرگان دینی و استفاده از راهنمایی‌های آنها ارزشمند است.

وی اذعان کرد: سخنان روحانیان و متخصصان در زمینه مداحی باید فصل‌الخطاب کارمان باشد تا از هر گونه لغزش مصون باشیم به ویژه در این زمان و موقعیتی که هستیم و دشمنان درصدد پیدا کردن نقطه ضعف از مسلمانان و شیعیان هستند باید بیشتر توجه داشته باشیم. این مداح اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: مصیبت‌های وارد شده بر معصومان (ع) زیاد و جانسوز بوده، اما آن روضه‌ای که بیشتر مرا سوزاند، مصیبت سه ساله امام حسین (ع) بود، آنگاه که پدرش را می‌‌خواست و برای وی طبقی آوردند که سر بریده اباعبدالله الحسین (ع) در آن بود و این مصیبت چنان بر دل ما داغ نهاده که از همان اوایل کودکی این مصیبت بر دل من اثرگذار بوده است.

حسینی گفت: زندگی با امام حسین (ع) و عشق به آن حضرت برکت‌هایی دارد که باید آن را نسل‌به‌نسل به فرزندانمان منتقل کنیم تا جهان سراسر از شور و عشق حسین (ع) باشد.

=============

گفت‌و‌گو از: زهرا بمی‌نژاد

=============

انتهای پیام/80016/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول