اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان:

مظلومیت امام حسین (ع) ریشه ظالم را نابود کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان گفت: مظلومیت امام حسین (ع) ریشه ظالم را نابود کرد.

مظلومیت امام حسین (ع) ریشه ظالم را نابود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان، حجت‎الاسلام یدالله غلامی اظهار داشت: پیرامون قیام سیدالشهدا دو مطلب اساسی وجود دارد که باید به هر دو مطلب اساسی توجه لازم صورت پذیرد.

وی افزود: در نخستین مطلب باید به این پرسش پاسخ گویم که امام حسین چگونه کشته شد؟ در این خصوص سخنان زیادی در قالب مقالات، کتب، سخنرانی‎ها وجود دارد و نباید از این مطلب اساسی غفلت کرد چرا که رمز پیروزی امام حسین (ع) از این مطلب به دست می‎آید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان با تأکید بر اینکه به یقین پیروز حادثه کربلا سیدالشهدا و سلاح امام حسین (ع) در این پیروزی مظلومیت بوده است، یادآور شد: مظلومیت امام شمشیر برنده‎ای است که ریشه ظالم را نابود می‎کند.

غلامی اذعان داشت: مطلب دیگر که باید به آن توجه شود که چرا امام حسین کشته شد؟ متاسفانه به این مطلب کمتر پرداخته شده و شاید بتوان گفت از دهه 50 به این طرف و علمایی چون استاد مطهری در این خصوص مطالب ارزشمندی را ارائه داده‎اند و از همه جامع‎تر مقام معظم رهبری در خرداد سال 1375 در جمع  لشکریان 27 رسول‎الله به این بحث پرداختند و آن را از محققان و نویسندگان طلب کردند که بعد گلایه داشتند چرا آن گونه که باید به این بحث پرداخته نشد.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) به دست کسانی کشته شد که ادعای مسلمانی داشتند و متاسفانه برای کشتن فرزند پیامبر(ص) قصد قربت کرده بودند، زمانی به چرایی شهادت اباعبدالله می‎رسیم که حوادث تلخ بعد از رحلت حضرت رسول را در 50 سال ورق بزنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان افزود: در این 50 سال از رحلت تا شهادت امام حسین(ع) چه اتفاقاتی افتاد که امت اسلام به این کار خطرناک اقدام کردند، و به یقین می‎توان گفت، نخستین و مهمترین عامل حادثه عاشورا ارتجاع جامعه اسلامی است.

غلامی یادآور شد: ارتجاع در جامعه اسلامی به این معنا که جامعه عقب گرد داشت و از کمال به نقص، از ایمان به کفر، از توحید به شرک عدول کرد، از رهبری الهی به حاکم طاغوت و از فرهنگ الهی به فرهنگ بشریت و از سعادت‎طلبی به عافیت‎طلبی و مادی‎گرایی رسید.

وی ابراز داشت: مسلمانان در این دوران از گفتمان دینی به گفتمان التقاطی عدول کردند و این ارتجاع در انقلاب توحیدی خطر جدی است و در تاریخ می‎بینیم که در انقلاب حضرت موسی نیز این رجعت اتفاق افتاد و مردم پس از پیروزی از ارزش‎ها رویگردان شدند و به عقاید جاهلی روی آوردند و تمایل به بت‎پرستی، تن‎پروری، خستگی از جهاد رباخواری، گوساله‎پرستی در آنها به وجود آمد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان در پایان اذعان داشت: بعد از رحلت رسول (ص) در امت اسلام نیز این مسئله پیش آمد تا آنجا که در روایات آمده است که بعد از رحلت پیامبر مردم مرتد شدند، اما این ارتداد عقیدتی نبود؛ بلکه سیاسی بود.

انتهای پیام/2307/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول