اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همنوا با سوگواران افغانستان و شبه قاره/23

گهواره کشی، مراسم ویژه بزرگداشت حضرت علی‎اصغر در کابل برگزار شد+ تصاویر

در یک همایش باشکوه که در آن صدها زن و کودک حضور داشتند با اجرای مراسم ویژه گهواره‎کشی از روز بزرگداشت حضرت علی‎اصغر(علیه‎السلام) تجلیل شد.

گهواره کشی، مراسم ویژه بزرگداشت حضرت علی‎اصغر در کابل برگزار شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، امروز حسینیه امیرالمؤمنین (‎علیه‎السلام) واقع در غرب شهر کابل، شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت علی‎اصغر (‎علیه‎السلام) بود.

 

 

حجت‎السلام و المسلمین «بهمن‎علی رضوانی» خطیب این حسینیه، طی سخنانی از مقام ویژه اهل‌بیت پیامبر اسلام (صلی الله) در نزد خداوند بزرگ یاد کرد و مردم را به پیروی کامل از آموزه‎های اسلامی فراخواند.

 

حجت‎السلام رضوانی، در پایان سخنانش به ذکر مصیبت حضرت علی‎اصغر (علیه‏‎السلام) پرداخت.

 

 

پس از آن شبه‎گهواره کودک شش‎ماهه امام حسین (علیه‎السلام) از میان جمعیت انبوه زنان و کودکان عبور داده شد و حاضران با اشک و آه آن را بدرقه کردند.

طلب حاجت از پرورگار

در این میان، کم‎نبودند کودکانی که از بیماری‎های مختلف و حتی صعب‎العلاج رنج می‎بردند و مادران‎ آنان به عزت علی‎اصغر (علیه‎السلام) از خداوند طلب شفا می‎کردند.

یکی از زنانی که فرزندش با بیماری دست و پنجه نرم می‎کند، به خبرنگار فارس در کابل گفت که وی معتقد است که خداوند بزرگ به خاطر این روزهای بزرگ به فرزندش شفا می‎دهد.

 

 

همچنین، صدها تن دیگر در این مراسم حاجات خود را از خداوند ‎می‎خواستند و همه آنان از استجابت دعاهای خویش نزد پروردگارشان امیدوار بودند.

ترویج فرهنگ دینی

در همین حال، برخی از شرکت کنندگان مراسم روز بزرگداشت علی‎اصغر (علیه‎السلام) ضمن استقبال از برگزاری این مراسم، اظهار داشتند که چنین مجالسی در راستای ترویج فرهنگ دینی گامی مؤثر و مفید است.

 

 

هرچند  امروزدر حسینیه امیرالمؤمنین کابل (علیه‎السلام) از روز بزرگداشت مقام علی اضعر تنها با حضور بانوان تجلیل شد اما در دیگر حسینیه‎های دیگر شهر کابل مراسم گهواره‎کشی علی‎اصغر (علیه‎السلام) در روز عاشورا برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول