اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از صبح امروز آغاز شد

شور حسینی بندر سیریکی‌ها در روز تاسوعای حسینی

مراسم عزاداری تاسوعا از صبح امروز در جای جای شهرستان بندر سیریک با حضور هیئت‌های مختلف در حال برگزاری است.

شور حسینی بندر سیریکی‌ها در روز تاسوعای حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک واقع در شرق مرکز هرمزگان، در این ایام جای‌جای ایران اسلامی سرتاسر شور حسینی را یکصدا فریاد می‌کنند و اینجا شهر آزادمردان و همنوایان زینب کبراست که عاشقانه فریاد یا حسین را نجوا می‌کنند.

مراسم عزاداری و زنجیرزنی هشتمین روز محرم‌الحرام با شرکت هیئت‌های مذهبی بخش بمانی و هیئت زنجیرزنی روستای کُردر رضوی میناب و حضور گسترده مردم شهر بندر کوهستک اعم از شیعه و اهل تسنن از میدان امام خمینی (ره) تا پایگاه مقاومت بسیج شهید احمد ذاکری به صورت پرشور و عظمت برگزار شد در همین خصوص با مسئول عالی این شهرستان مذهبی به گفتگو پرداختیم.

علی ترکمانی بخشدار بمانی ظهر امروز در جمع هیئت‌های عزاداری و سینه‌زنی شهر بندر کوهستک گفت: این مجالس با خون و پوست مسلمانان به ویژه شیعیان عجین گشته به طوری که با فرا رسیدن ایام سوگواری نه تنها چهره شهرها تغییر می‌کند بلکه در جسم و روح امت اسلامی تحول بزرگی پدید می‌آورد و همه عاشقانه خود را وقف هرچه بهتر برگزار شدن این مجالس می‌کنند.

نماینده عالی دولت در بخش بمانی نقش و جایگاه هیئت‌های مذهبی در حفظ باورهای دینی، مذهبی و اعتقادی را یادآور شد و گفت: وقتی در دنیا نام اسلام می‌آید ناخودآگاه اسلام ناب محمدی تداعی می‌شود و باید گفت به برکت انقلاب، امام و خون شهدا، در سراسر دنیا اسلام و عزاداری ابا عبداله‌ الحسین (ره) را با ایران می‌شناسند به گونه‌ای که بسیاری از مسلمان‌های دیگر کشورها ایران مایه افتخار جهان اسلام است.

وی با تأکید بر نقش و جایگاه هیئت‌های مذهبی در سازندگی فرد و جامعه و همچنین حفظ و گسترش باورهای دینی و مذهبی، پرهیز از خرافات را برای این تشکل‌ها بسیار ضروری اعلام و تصریح کرد: قداست و محتوای عزاداری محرم را نباید به بهانه جذابیت از دست بدهیم و استفاده از ابزارآلات غیر مرسوم و همچنین تقلید از برخی ریتم‌ها و آهنگ‌های نامأنوس از جمله مواردی است که به قداست عزاداری امام حسین (ع) لطمه می‌زند.

ترکمانی اضافه کرد: مراسم عزاداری و زنجیرزنی تاسوعای حسینی نیز در شهرستان سیریک با حضور تمامی هیئت‌های زنجیرزنی بخش بمانی در شهر سیریک و از ساعت 9 صبح در تمامی خیابان‌های منتهی به مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) با شور و هیجان حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2310/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول