اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیریک:

آمریکا بیشترین ظلم و جنایت را به ایران داشته است

فرماندار سیریک گفت: آمریکا از بین 240 کشور دنیا بیشترین ظلم و جنایت را به ایران داشته است.

آمریکا بیشترین ظلم و جنایت را به ایران داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، محمد اسفندیاری پیش از ظهر امروز در مراسم یوم الله سیزده آبان ماه که در محل صحن مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک برگزار شد، گفت: سیزده آبان نماد طمع ورزی آمریکا و وابستگی رژیم طاغوت به بیگانگان بود.

وی با بیان اینکه سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است، اظهار داشت: تبعید امام خمینی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، هویت سه رویداد متفاوت برای مبارزه با استکبار است که هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک بیان داشت: دخالت در کودتای 28 مرداد، کشتار دانشجویان در 16 آذر، شرکت رسمی آمریکایی‌ها در فتنه‌های سال 88، اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران، بلوکه کردن دارایی کشورمان بعد از انقلاب اسلامی، تحمیل جنگ 8 ساله بر علیه کشورمان، شلیک به هواپیما مسافربری، سازماندهی عناصر ضد انقلاب، حمایت از منافقان و خارج کردن آنها از لیست تروریست‌ها، ترور دانشمندان عزیز هسته‌ای، ایجاد تحریم‌های مغرضانه و غیرقانونی علیه ملت بزرگ و متمدن ایران و کمک به اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران همه و همه نشانگر ماهیت واقعی آمریکا برای ملت شهید پرور و مومن ایران است.

اسفندیاری تصریح کرد: امام عزیز و بزرگوار در سیزدهم آبان سال 1343، به دلیل اعتراض به حق مصونیت آمریکایی‌ها در ایران و ایستادگی در مقابل آن، به وسیله مزدوران آمریکا غریبانه تبعید شدند و خوشبختانه پانزده سال بعد در سیزدهم آبان سال 58، فرزندان امام که همان جوانان انقلابی دانش آموز و دانشجو بودند با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران آمریکا را از ایران تبعید و ریشه استکبار به لطف الهی برچیده شد.

فرماندار سیریک در ادامه با بیان اینکه برقراری رابطه با آمریکا به لحاظ مقید نبودن آنها به اصول و شرافت انسانی و قانونی و داشتن حس زورگویی و استبدادی امری عادی نیست و جزو حساس‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل سیاست خارجی محسوب می‌شود.

وی افزود: آمریکا در تعامل با ایران بیشترین ظلم و جنایت را در حق مردم ما روا داشته و از 240 کشور دنیا اگر یک کشور را به عنوان کشوری که بیشترین ظلم و جنایت را به ایران داشته بخواهیم معرفی کنیم یقینا آمریکا است.

 مراسم یوم الله سیزده آبان ماه با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی همراه با دانش آموزان بخش بمانی در شهر بندر کوهستک در محل سالن ورزشی این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/88004/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول