اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سیریک:

دشمنان با ایجاد شکاف میان شیعه و سنی سعی دارند وحدت ملت ایران را خدشه‌دار کنند

فرماندار شهرستان سیریک گفت: دشمنان با شناخت قدرت ایران درصدد اختلاف افکنی و ایجاد شکاف میان شیعه و سنی هستند تا انسجام و وحدت امت جهان اسلام و ایران اسلامی را خدشه‌دار کنند.

دشمنان با ایجاد شکاف میان شیعه و سنی سعی دارند وحدت ملت ایران را خدشه‌دار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیریک واقع در شرق مرکز هرمزگان، محمد اسفندیاری فرماندار شهرستان سیریک صبح امروز در همایش علما و ائمه جمعه و جماعت شهرستان سیریک اظهار داشت: نقش ائمه جمعه و جماعت اهل تسنن و تشیع در جامعه رسالت بسیار خطیری است که امروز همه دشمنان اسلام با پی‌بردن به این مهم سعی در اختلاف افکنی و ایجاد شکاف میان شیعه و سنی دارند تا انسجام و وحدت امت جهان اسلام و ایران اسلامی را خدشه‌دار کنند.

وی به «علل دشمنی استکبار با ایران اسلامی» اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی محور و کانون اصلی بیداری اسلامی و مقابله با ظلم و ستم و استبداد و زورگویی است و به همین علت دشمنان با شناخت قدرت ایران در شکل‌گیری امواج بیداری و ظلم‌ ستیزی و عدالت‌خواهی و آزادی طلبی درصدد مقابله با کشور و ملت مسلمان و شجاع هستند.

این مسئول با بیان اینکه امروز در جامعه باید نقش فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات بسیار مهم برای اصلاح جوامع بشری به ویژه در میان امت اسلام باشد اظهار داشت: روحانیت و علما باید به صورت جدی در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن این موضوع مهم در جامعه حساسیت و برنامه‌ریزی داشته باشند.

اسفندیاری تصریح کرد: نقش علمای شیعه و سنی از ضروریات مهم جامعه اسلامی‌ است که باید این نقش برای اداره امور جامعه در راستای ترقی و پیشرفت و خیر و صلاح جامعه و برقراری ثبات و امنیت روحی و روانی و پرهیز از نفاق و اضطراب عمومی و ایستادگی در مقابل ترفندها و تهمت‌های دشمنان باشد.

حجت‌الاسلام سید عبدالخالق حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سیریک نیز در این همایش گفت: همایش علما و ائمه جمعه و جماعت شیعه و سنی شهرستان سیریک با محوریت وحدت و تقویت تفکر، تقریب و ایجاد همگرایی بین علمای شیعه و سنی برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: این همایش با هدف تقویت وحدت و اخوت دینی درباره نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش بارز و برجسته‌ آن در کنترل و فرهنگ‌سازی مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه برگزار شد.

حسینی بیان کرد: حافظ اصلی این انقلاب و نظام روحانیت است و انقلاب اسلامی در نتیجه شعار دینی، دین‌مداری و دین‌محوری به وجود آمده و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اتحاد بین شیعه و سنی در سطح جامعه برشمرد.

این همایش با شرکت 50 نفر از ائمه جمعه و جماعت شیعه و سنی شهرستان سیریک به مدت یک روز در دو بخش صبح و عصر در محل سالن اجتماعات فرمانداری و  سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول