اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از نشست فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد

فرمانداران یاسوج و باشت چه آرزویی کردند / بولدوزرهایی که فرار را بر قرار ترجیح دادند

در نشست فرمانداران و بخشداران استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار و معاونین وی، هر یک پیشنهادات و انتقاداتی داشتند که در این میان آرزوی فرمانداران باشت و یاسوج جال توجه بود.

فرمانداران یاسوج و باشت چه آرزویی کردند / بولدوزرهایی که فرار را بر قرار ترجیح دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری موضوعاتی مطرح می‌شود که حواشی آن‌ها جالب‌تر از متن به نظر می‌رسد.

یکی از این جلسات که عصر روز سه‌شنبه برگزار شد مربوط به نشست فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار بود که در آن موضوعات مختلفی از داشته‌ها گرفته تا نداشته‌ها و کمبودها و انتقادات و پیشنهادات و البته آرزوها مطرح شد.

در این نشست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار قبل از هر چیز تاکیدی موکد به فرمانداران و بخشداران داشت مبنی بر این‌که بدون چون و چرا باید همکاری کاملی با ائمه جمعه استان داشته باشند.

فرماندار شهرستان توریستی سی‌سخت از موضوع قاچاق مواد مخدر در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: در این هشت ماه گذشته از سال، 593 کیلوگرم تریاک به غیر از سایر مواد افیونی کشف و ضبط شده است.

فرماندار بهمئی از این شهرستان به عنوان مرکزی برای استحصال نفت نام برد و گفت: با وجود چاه‌های نفت و نفت‌خیز بودن این منطقه هنوز نتوانسته‌ایم محرومیت بهمئی را کاهش دهیم و از سهم 2 درصد نفت تاکنون چیزی عاید این شهرستان نشده است.

فرماندار چرام هم از وضعیت مبهم معادن فسفات این شهرستان و عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در خصوص راه‌اندازی این معادن عظیم گفت و یکی از علل رکود پروژه‌های عمرانی این شهرستان را عدم توانمندی و سهل‌انگاری پیمانکاران دانست.

فرماندار باشت سخن خود را با انرژی‌تر از سایرین آغاز کرد و قبل از هر چیز آرزویی داشت که تعجب همگان را برانگیخت.

یزدان محمدی آرزو کرد که ای کاش هیچ‌گاه باشت از بخش به شهرستان ارتقا پیدا نمی‌کرد.

فرماندار شهرستان تازه متولد شده باشت از اعتبارات این شهرستان گفت و افزود: برای آرزوی خود دلیل دارم چرا در گذشته وقتی بخش بودیم از کل اعتبارات 26 میلیارد تومانی شهرستان گچساران 14 میلیارد تومان آن سهم باشت بود ولی اکنون که شهرستان شده‌ایم اعتبارات ما 8,5 میلیارد تومان شده است.

محمدی به سفر چند روز اخیر معاون سیاسی استاندار به منطقه پیچاب اشاره کرد و گفت: آقای معاون سیاسی وقتی شما بازدید خود را تمام کردید لودرها و بولدوزرهایی که مشغول ساختن جاده پیچاب بودند را سوار بر تریلی کردند و از آن‌جا بردند.

اما فرماندار گچساران در این میان اوضاع را بیش از سایرین بر وفق مراد می‌دانست و انگار گچساران کمتر از همه شهرستان‌های استان دارای مشکل بود.

حل کردن اختلافات مرزی، تکمیل مصلا، برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر و کمک به رفع محکومیت 68 میلیاردی شرکت نفت گچساران و رساندن آن به مبلغ 33 میلیارد تومان بیلان‌کاری فرماندار گچساران بود که خوشبینانه از رفع مشکلات این شهرستان سخن می‌گفت.

نوبت به فرماندار بویراحمد که رسید محمد الفونه از این شهرستان به عنوان محرومترین در استان کهگیلویه و بویراحمد نام برد و آرزو کرد که ای کاش هیچ‌گاه شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج مرکز استان نبودند.

الفونه معتقد بود این چه مرکز استانی است که تنها 39 درصد راه‌های روستایی آن آسفالته است و وضعیت مدارس در لنده و بهمئی و چرام و باشت از آن بهتر است.

361 پروژه عمرانی تعطیل و نیمه تعطیل هم از دیگر مشکلاتی بود که فرماندار مرکز استان آن را زیبنده شهرستان بویراحمد ندانست.

البته فرماندار بویراحمد به آماری ناخوشایند اشاره کرد و گفت: یاسوج با 108 هزار نفر جمعیت تنها هشت مسجد دارد که یعنی به ازای هر 13,5 هزار نفر شهروند یاسوجی یک مسجد در مرکز استان وجود دارد.

آماری دیگر که در نوع خود جالب بود و از سوی فرماندار مرکز استان عنوان شد مربوط به تقسیمات کشور بود آن‌جا که الفونه می‌گوید شهر گراب با 475 نفر جمعیت شهر محسوب می‌شود و اعتبارات شهری را به خود اختصاص داده اما سرآبتاوه در کنار شهر یاسوج با 13 هزار نفر جمعیت، روستا به شما می‌رود و مردم آن با اعتبارات روستایی روزگار سپری می‌کنند.

انتهای پیام/2571/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول