اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد:

منتظر وقوع معجزه در توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد نباشید

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بی‌توجهی مسئولان ارشد استانی به حوزه ورزش را عامل مظلومیت این حوزه خواند و گفت: بدون در نظر گرفتن اعتبار نمی‌توان برای توسعه ورزش معجزه کرد.

منتظر وقوع معجزه در توسعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد نباشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید جواد خاضع ظهر امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش شهرستان‌های چهارگانه استان، با اشاره به اینکه کشور ما محور ترانزیتی و قاچاق مواد مخدر است اظهار داشت: جوانان رشیدی در راه مبارزه با مواد مخدر جان خود را فدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تربیت دینی و ورزشی جوانان را تنها راه مقابله با تقاضای مواد مخدر دانست و افزود: اگر فرزندان ما تربیت دینی داشته و  از اراده قوی برخوردار باشند امکان گرایش جامعه به سمت مواد مخدر وجود نخواهد داشت.

وی با اذعان به اینکه در زمینه مقابله با اعتیاد مسیر را به اشتباه می‌رویم ابراز داشت: سالانه هزینه گزافی در بخش سلامت جامعه صرف می‌شود در صورتی‌که اگر در ورزش هزینه کنیم جامعه بیمار نمی‌شود و هزینه‌های بالای درمانی بر جامعه تحمیل نخواهد شد.

این مقام مسئول در حوزه ورزش استان که سینه‌ای پر درد از مظلومیت ورزش دارد با اشاره به اینکه در شورای برنامه‌ریزی استان حتی یک ریال برای ورزش در نظر گرفته نشده است گفت: همه از مدیرکل انتظار حمایت دارند اما نمی‌گویند با کدام اعتبار ورزش استان را توسعه دهیم.

خاضع با بیان اینکه خودم ورزشکار هستم و حتی اگر مدیرکل هم نبودم از ورزش حمایت می‌کردم افزود: با دست خالی و بسته نمی‌شود کاری کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، بی‌توجهی مسئولان ارشد استانی به ورزش را باعث مظلومیت بیش از پیش حوزه ورزش دانست و با تأکید بر لزوم توجه نمایندگان استان در مجلس و مسئولان ارشد استانی به این حوزه ابراز داشت: تا وقتی مسئولان ما ورزش را باور نداشته باشند کار به جایی نخواهد رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند توسعه ورزش از عهده یک طلبه بر نمی‌آید اما به این موضوع توجه ندارند که این حوزه را با دو میلیارد تومان بدهی تحویل این روحانی داده‌اند.

*با کمبود اعتبارات نمی‌توان برای توسعه ورزش استان معجزه کرد

خاضع ادامه داد: با شرایطی که اعتبار جاری این دستگاه یک میلیارد و نیم بوده، در سال گذشته با 79 میلیون تومان مدیریت کردیم و آیا با این مبلغ می‌توان برای توسعه ورزش استان معجزه کرد؟

این مسئول با اذعان به اینکه ما همیشه شرمنده ورزشکاران هستیم و در اعتراض به بی‌توجهی به ورزش یک‌بار استعفا هم دادم گفت: البته آنهایی که ورزش را حمایت نکردند و آنرا باور نداشتند باید شرمنده باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از تلاش‌های صورت گرفته در دوران تصدی خود در این اداره کل سخن به میان آورد و ابراز داشت: در مدت یک سال و نیم از زمان مدیریت، هرجا لازم بود از ورزش دفاع کردم و خیلی‌ها را به خاطر حمایت از ورزش با خود دشمن کردم.

خاضع مخالفت خود با واگذاری دو سالن ورزشی، خودروی اداره و هتل ورزشی را از جمله اقدامات خود در نجات ورزش برشمرد و افزود: به جرأت می‌گویم اگر پیگیری‌های مکرر من نبود این موارد تاکنون واگذار شده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: اما فریادمان در بحث اعتبارات به جایی نرسید و مظلومیت ورزش کهگیلویه و بویراحمد هم‌چنان پابرجا خواهد ماند.

وی مشکلات حوزه ورزش را تنها مربوط به کهگیلویه و بویراحمد ندانست و گفت: در سطح کشور مشکلاتی وجود دارد ولی در استان ما به دلیل نبود اعتقاد و باور به ورزش، امروز این مشکلات بیشتر احساس می‌شود.

این کارشناس مذهبی نبود صنایع، کارخانجات و درآمد محدود شهرداری‌ها را از دیگر عوامل بی‌رونقی ورزش استان برشمرد و تصریح کرد: در سایر استان‌ها بخش‌های مختلف از ورزش حمایت می‌کنند ولی متأسفانه در استان ما این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام/82016/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول