اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مداح پیشکسوت خراسان شمالی:

مداحان از تحریفات واقعه عاشورا به دور باشند

یک مداح پیشکسوت خراسان شمالی گفت: باید مداحان در مجالس خود از تحریفات واقعه عاشورا بپرهیزند.

مداحان از تحریفات واقعه عاشورا به دور باشند

ولی‌الله قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تبیین فلسفه قیام سالار شهیدان را از وظایف مداحان دانست.

وی افزود: تبیین و تشریح فلسفه قیام امام حسین (ع) نیازمند آگاهی و مطالعه و نشستن در پای منبر روحانیان و بزرگان است.

این مداح پیشکسوت خراسان شمالی، این مهم را یکی از رسالت‌های سنگین مداحان و مبلغان دینی دانست و گفت: این توفیقی برای مداحان بوده تا این رسالت بزرگ را به سرانجام برسانند.

قاسم‌پور اضافه کرد: مداحان حتماً خطبه‌های ائمه را توجه کنند و هر چه قدر که می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

این مداح پیشکسوت خراسان شمالی بر استفاده مداحان از مقتل‌های صحیح تاکید کرد و گفت: فعالان این عرصه قدر مجالس روضه سیدالشهدا (ع) را دانسته و از این فرصت برای کسب ثواب و رضای خداوند متعال و سالار شهیدان استفاده کنند.

* تعدد مراکز مرتبط با مداحی خراسان شمالی

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه مداحی این استان را وجود مراکز متعدد عنوان کرد.

این مداح پیشکسوت خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون دستگاه‌هایی چون؛ سازمان تبلیغات، حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه مداحی مرتبط بوده و برای وحدت رویه نیازمند پرهیز از موازی کاری دستگاه‌ها هستیم.

قاسم‌پور با بیان اینکه هر یک از این دستگاه‌ها مدعی بوده که مداحان زیر نظر آنان فعالیت می‌کنند، گفت: همین رویکرد باعث حضور برخی افراد فاقد صلاحیت در این جایگاه شده که مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی از سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خواست تا نظارت‌های جدی را نسبت به کار مداحان داشته و به هر شخصی برای این کار مجوز ندهند.

این مداح پیشکسوت خراسان شمالی اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید با افرادی که مجوز نداشته و در این عرصه فعالیت کرده، برخورد کنند و این‌گونه نباشد که این‌ها به خاطر عدم نظارت‌ها آبروی اهل بیت (ع) را ببرند.

به گفته وی، خوشبختانه طی سال‌های اخیر بنیاد دعبل خزائی یک عده از مداحان استان را زیر پوشش قرار داده اقدامات خوبی را در راستای پیشبرد فرهنگ مداحی و حمایت از فعالان این عرصه انجام داده است.

* تبادل تجربیات مداحان خراسان شمالی با مداحان قم

منتخب مداحان در کانون مداحان خراسان شمالی همچنین یکی از اقدامات بسیار مثبت در ماه‌های اخیر را تبادل تجربیات مداحان خراسان شمالی با مداحان استان قم عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا تعامل و ارتباط خوبی بین مداحان استان و قمی ایجاد شده که در این راستا مداحان از کارگاه‌های آموزشی یک‌دیگر استفاده می‌کنند.

قاسم‌پور در پایان تبادل این تجربیات را در ارتقای سطح فعالیت مداحان این استان مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/63002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول