اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی:

عمل کردن به حق ما را حسینی و عاشورایی می‌کند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: هر کجا به حق عمل کردیم عاشورایی و حسینی هستیم؛ در غیراینصورت در لشکر یزیدیان قرار گرفته‌ایم.

عمل کردن به حق ما را حسینی و عاشورایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر امروز در مراسم سوگواری روز هشتم محرم در نمازخانه دبیرستان آیت‌الله طالقانی برازجان با تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اظهار داشت: هر مکانی که مؤمنین در آن به یاد خدا باشند و تعظیم شعائر دینی را انجام دهند، مکانی مقدس است که باید قدر آن را بدانیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان و نوجوانان که در طلیعه راه و جویای حقیقت هستند باید برای رسیدن به حق با روحیه‌ای پویا به تحقیق و مطالعه بپردازند.

وی با بیان اینکه خصلت جوانان تقلید کردن محض نیست گفت: در حوزه مبانی فکری و اعتقادات دینی و اصول دین باید با تحقیق و تفکر به اثبات و دلایل وجودی آنها پی ببریم و تقلید جایز نیست.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تقلید در احکام فقهی پسندیده است زیرا اموری کارشناسی و تخصصی است؛ همانگونه که انسان برای معالجه جسم خود به پزشک مراجعه می‌کند یا در امور فنی از متخصصان آن کمک می‌گیرد.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه حادثه عاشورا به‌دلیل عدم آگاهی و کج‌روی عده‌ای در اثر تحقیق نکردن اتفاق افتاد، افزود: دشمنان امام حسین (ع) به دلایل وجودی معاد، نبوت و امامت پی نبرده بودند و مشکل آنها این بود که در مورد امامت تحقیق نکرده و آنرا به درستی نپذیرفته بودند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عاشورا عده‌ای از امام(ع) که راهنمای مسیر حق بود جدا شدند و با انحراف از مسیر حق، تا جایی رسیدند که سر امام(ع) که همان حق بود را بر بالای نیزه‌ها بردند.

این مسئول اذعان داشت: تشخیص حق و عمل کردن به آن در همه موارد کوچک و بزرگ زندگی روزمره مثل منزل، مدرسه و محل کار و تا جایی مثل سرزمین کربلا اهمیت دارد که در رفتارهای خود باید آن را نشان دهیم.

موسوی‌نژاد بیان داشت: شهدای دفاع مقدس با الگوگیری از کربلا مسیر حق را تشخیص دادند و با همراهی حق و جدا نشدن از امام (ره) به تکلیف خود عمل کردند.

وی اظهار داشت: وقتی می‌گوییم "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" یعنی هر جایی تشخیص حق وجود داشته باشد و به حق عمل شود همانند سرزمین کربلا است و در هر لحظه از زندگی و در برخورد با هر شخص و یا حادثه‌ای صدق می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خاک مناطق عملیاتی کشور ما به خاطر عمل شدن به حق در آنها تقدس پیدا کرد، گفت: هیچ مکان و خاکی در حالت عادی مقدس نیست ولی وقتی عده‌ای با تشخیص حقیقت و برای عمل به تکلیف الهی در آنجا تلاش کنند و یا جان و اموال خود را اهدا کنند، آنجا تقدس پیدا می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: در دفاع مقدس بسیاری از پدران و مادران نیز با تشخیص حق و همراهی امام (ره) فرزندان خود که عزیزترین دارایی‌شان بود را به عنوان هدیه و برای عمل به تکلیف راهی جبهه‌های جنگ کردند تا از اسلام و مسیر حقیقت الهی دفاع کنند.

این مسئول تأکید کرد: هر کجا به حق عمل کردیم عاشورایی و حسینی هستیم و هر کجا به حق عمل نکردیم قطعا در لشکر یزیدیان قرار گرفته‌ایم.

وی در ادامه به ذکر داستان‌هایی از رشادت‌های نوجوانان و جوانان و تشریح سطح بالای معارف و درک آنها پرداخت و دانش‌آموزان را به تحقیق و مطالعه برای شناخت حقایق توصیه کرد.

انتهای پیام/2452/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول