اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام شد

نوای عاشورائیان البرز با ندای لبیک یا حسین(ع)

ظهر امروز میدان شهدای کرج شاهد حضور عاشقان حسینی بود که با تجمع هزاران نفری خود بار دیگر ارادت و عشق خود را به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اعلام کردند.

نوای عاشورائیان البرز با ندای لبیک یا حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، خیل جمعیت عاشقان حسینی در میدان شهدای کرج به حدی بود که مردم همیشه در صحنه کرج به صورت فشرده در کنار یکدیگر ندای «لبیک یا حسین» را سر داده و با در دست داشتن بیرق‌های عزا بار دیگر با شهدای کربلا پیمان بستند.

حضور جوانان،‌ نوجوانان و کودکان در این تجمع بزرگ بسیار بود که آنها نیز همراه با دیگران ندای «لبیک یا حسین» و «یا ابوالفضل» را سر دادند. این تجمع به صورت غیرمتمرکز در کرج برگزار شد و علاوه بر این، شهرستان‌های دیگر استان البرز نیز امروز شاهد حضور خیل عاشقان حسینی بودند.

امسال 2700 هیئت مذهبی در استان البرز فعال است که براساس تمهیدات اندیشیده شده 200 بازرس همراه با پلیس‌یاران بر روند اجرای مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) نظارت دارند.

در این مراسم که از شور معنوی خاصی برخوردار بود، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج نیز با حضور در این تجمع در میان تجمع‌کنندگان اظهار داشت: انتقال پیام عاشورا به نسل امروز یکی از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود، بنابراین باید بیش از هر زمان دیگری به این مهم توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی بیان داشت: قیام عاشورا سراسر پیام است، بنابراین انتقال این مهم تنها در ده روز اول محرم میسر نمی‌شود؛ هر روز و هر زمان باید بر انتقال این پیام تأکید داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید در انتقال پیام عاشورا نیز نهایت دقت انجام شود تا این مهم به درستی در بین نسل امروز نهادینه گردد.

حسینی همدانی افزود: عاشورا و تاسوعای حسینی پیام‌های عزت و کرامت، مقاومت و مردانگی، عدالتخواهی، شجاعت، عزت و آزادگی و حریت را در بر دارد و در جای جای حرکت عاشورایی امام حسین (ع) آزادی را می‌بینیم.

این مسئول با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) برای تمام اقشار مختلف مردم پیام داشته است، ادامه داد: پیام عاشورا برای بانوان حفظ عفت و حجاب و برای جوانان و نوجوانان موقعیت‌شناسی در هر زمان و مکان را به همراه داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان در تمام جهان باید پیام عاشورا را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند، یادآور شد: امام حسین (ع) جان خود را در سرزمین کربلا بر کف گذاشت تا ارزش‌های الهی باقی بماند.

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور جمع کثیری از مردم در میدان شهدای کرج برگزار شد.

انتهای پیام/2302/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول