اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز کوهبنان برگزار شد

هشتمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان کوهبنان در دبیرستان نمونه دولتی شهید باهنر برگزار شد.

یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی هشتمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان کوهبنان بعد از ظهر امروز در دبیرستان نمونه دولتی شهید باهنر کوهبنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه شهرستان کوهبنان در این مراسم با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و شهدای دانش‌آموز شهرستان کوهبنان گفت: در آیات و روایات فراوانی به مسئله شهید و شهادت اشاره شده و شهادت بهترین نوع مرگ در راه خداست که انسان برای همیشه تاریخ جاودانه می‌ماند.

وی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس وقتی دانش‌آموزان و فرهنگیان احساس کردند که باید به تکلیف خویش عمل کنند در لبیک به فرمان حضرت امام (ره) کلاس درس و بحث را رها کردند و عاشقانه و داوطلبانه خود را به جبهه‌های حق علیه باطل رساندند، لذا در مقابل دشمن متجاوز با تمام وجود مقاومت و زمینه عزت و سربلندی همچنین گسترش اسلام و صدور انقلاب به سایر نقاط جهان را فراهم کردند.

صالح‌نیا تصریح کرد: شهدای دانش‌آموز علاوه بر آموختن دانش، آموزنده ‌دانش نیز بودند، دانشمندانی کوچک که کلاس درس آنها هنوز هم پس از گذشت سال‌ها رونق دارد و درس‌های ایثار و فداکاری آنها هزاران دانش‌آموز دیگر را به قله ‌تفکر راهی می‌سازد.

وی بیان داشت: هشت سال جنگ برای ما نزول هشت ساله نعمت الهی بود، همانگونه که امام خمینی (ره) در بیانیه‌ای تاکید بر این داشتند که جنگ هر روزش برای ما برکتی داشته است.

صالح‌نیا تصریح کرد: اگر دفاع مقد‌س نبود، چگونه امکان داشت که ذات پلیدی ناجوانمردانی که خود را پس حرف‌ها و استدلال‌های گوناگون پنهان‌ و به عنوان حامی ولایت و رهبری معرفی کرده بودند، شناخت.

وی اذعان داشت: دشمن نمی‌داند که با جنگ و آتش افروزی فقط پی و بنیاد این انقلاب را محکم‌تر می‌کند.

صالح‌نیا افزود: در جنگ هشت ساله ما به عنوان یک کشور تنها با کمترین امکانات دفاعی و نظامی توانستیم ابهت شرق و غرب را در هم بشکنیم، جنگی که در آن سن و سال ملاک پذیرش نبود و هر کس که شور انقلابی را در وجود خود حس می‌کرد، آن را گلوله می‌ساخت و به طرف دشمن پرتاب می‌کرد.

وی گفت: اکنون من به شما دانش‌آموزان می‌گویم که جنگ تمام نشده است و ما زمانی جنگ را تمام شده می‌دانیم که آزادی قدس و تمام مسلمانان سراسر جهان را نظاره‌گر باشیم.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: انقلاب اسلامی ما با الهام از عاشورا و کربلا با تلاش‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر فراوان حضرت امام شکل گرفت و امروز هم جوانان ما در پرتو همان تعالیم در سایه رهنمودها و فرمایشات رهبر متفکر و فرزانه انقلاب در برابر تمام‌ قدرت‌های زور‌گو می‌ایستند تا زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کنند.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول