اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان کردستان:

شهدای دانش‌آموز سند حضور نوجوانان در جبهه‌های حق بودند

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان کردستان تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور را سند حضور نوجوانان و دانش‌آموزان در جبهه‌های حق علیه باطل برشمرد.

شهدای دانش‌آموز سند حضور نوجوانان در جبهه‌های حق بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از کردستان، سالار عرفانی‌نسب در راهپیمایی روز 13 آبان در سنندج اظهار کرد: 13 آبان یکی از حساس‌ترین و خاطره‌انگیزترین روزهای انقلاب‌اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه یوم‌الله 13 آبان یادآور سه ‌رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: 13 آبان یادآور سالروز تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه از سوی رژیم منحوس پهلوی به دلیل اعتراض ایشان به لایحه خفت‌بار کاپیتولاسیون بود.

عرفانی‌نسب اضافه کرد: بر اساس این لایحه ننگین، اتباع‌ خارجی و آمریکایی در ایران مصونیت سیاسی داشتند و دستگاه قضایی ما مجاز به برخورد و محاکمه آنان نبود.

وی خاطرنشان کرد: رژیم سفاک پهلوی این اعتراض را برنتابید و حضرت امام(ره) را به ترکیه تبعید کردند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان روز 13 آبان را روز کشتار 56 دانش‌آموز شهید در سال 58 دانست و گفت: زمانی که دانش‌آموزان و دانشجویان توسط مأموران ستم‌شاهی به رگبار بسته شده و به شهادت رسیدند.

به گفته این مقام مسئول، در سالگرد چنین حادثه و رخدادی روز سوم یادآور حماسه 13 آبان سال 1358 است، زمانی که دانشجویان پیرو خط امام به یاد گرامیداشت، امام‌خمینی به همکلاسی‌ها و دانشجویان شهید و اقدام شرارت‌بار منحوس پهلوی سفارت آمریکا را که محل توطئه و خرابکاری آنان علیه انقلاب اسلامی ما بود تسخیر کردند و بساط سلطه‌جویی و استکبارگری را از این کشور برچیدند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این رخدادها در شکل‌گیری و حرکت انقلابی نقش مهمی ایفا کردند اما پیام‌ها و رخدادهای این روز ملی برای دانش‌آموزان سه درس و پیام مهم را برای ما به ارمغان آورد.

عرفانی‌نسب با اشاره به اینکه اولین پیام هجرت سرنوشت‌ساز روز هجرت اجباری امام (ره) به ترکیه بود، اذعان داشت: این رویداد سرآغاز تحول عظیم سقوط 2500 ساله رژیم سلطنتی بود.

وی آمیختن پیام مهم روز 13 آبان را علم و حماسه دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: سالی که به تدبیر مقام معظم‌ رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود آنچه در اسلام معیار ارزش بوده علم و جهاد است.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب، نقش جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار تحصیل بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز نقش دانش‌آموزان در جنگ تحمیلی نقش بی‌بدیل و یک نقش مثال‌زدنی است.

وی یادآور شد: زمانی که جنگ بر این کشور حادث شد با اشاره رهبر کبیر انقلاب، دانش‌آموزان و دانشجویان کلاس‌های درس را رها و حاضر به دفاع از کشور شدند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش کردستان تصریح کرد: درخشش دانش‌آموزان بر سکوهای افتخار عرصه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و سیاسی نمایانگر حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه ارمغان استقلال و آزادی برای ملت غیور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای استقلال و استکبارستیزی و نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری است، افزود: یکی از افتخارات دانش‌آموزان این مرز و بوم این بوده که زیر حرف زور و ستم هیچ ابرقدرتی در دنیا نمی‌روند و نخواهند رفت.

عرفانی‌نسب تأکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب‌اسلامی بویژه آمریکا و صهیونیسم باید بدانند که ایران محل سلطه‌گری و تاخت و تاز ارتش آنها نیست و فقط در سایه منطق احقاق حقوق حقه ایران اسلامی می‌توانند با ما گفت‌وگو کنند.

وی در پایان گفت: فرمایشات رهبری در جمع هزاران دانشجو و دانش‌آموز که به حضور ایشان شرف‌یاب شدند چراغ راهی برای همه دولت‌مردان است.

انتهای پیام/79014/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول