اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و دانش‌آموزان

یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان سقز برگزار شد

یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان سقز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان سقز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، یادواره شهدای دانش‌آموز با حضور فرماندار شهرستان سقز و جانشین سپاه سقز و دیگر مسئولان با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره دانش‌آموزان شهید این شهرستان ظهر امروز برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه سقز در این مراسم با اشاره به رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهیدان گفت: باید از آنان درس بگیریم و پیام همه آنان را که به پا داشتن نماز، حفظ ارزش‌ها، بصیرت‌افزایی و تلاش برای تحصیل و ورزش است به خاطر بسپاریم و ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

هادی مخدومی خطاب به دانش‌آموزان  اظهار داشت: سر دادن شعار‌های کوبنده حمایت قاطع خود را از انقلاب اسلامی اعلام کنید و با آرمان‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و شهدا تجدید میثاق کنید.

در ادامه فرماندار شهرستان سقز ضمن تسلیت ایام محرم و تشکر از مردم شهرستان سقز برای حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان اظهار کرد: یوم‌الله 13 آبان یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است و در این روز بود که محوریت و چهارچوب تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی و ماهیت ضداستکباری نظام را روشن شد.

نادر فخری تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی در روز 13 آبان به افتخارات و عزت ایران اسلامی افزود و موجب شد پوشالی بودن قدرت آمریکا و نظام استکبار برای جهانیان روشن شود.

فرماندار شهرستان سقز به اقدامات ارزشمند در ایران اسلامی در راستای تقویت روحیه استکبارستیزی و تبیین ضرورت توجه دائم به توطئه‌های استکبار علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و آزاده ایران اشاره کرده و خواستار بصیرت‌افزایی، ترویج فرهنگ استکبارستیزی و تقویت روحیه بیداری اسلامی شد.

فخری افزود: برگزاری آیین‌های مختلف، فرصت مغتنمی برای معرفی گوشه‌ای از سلحشوری‌ها و شهادت‌طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم برای نسل جوان است.

وی توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوهای شهید و شهادت به دانش‌آموزان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و آشنایی دانش‌آموزان با زندگی و سیره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز را از اهداف برگزاری این یادواره‌ها عنوان کرد.

فخری با اشاره به یاد و خاطره شهید فریدون رشیدی و 62 شهید دانش‌آموز شهرستان سقز اذعان داشت: چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان این خطه دوشادوش مردم به مبارزه پرداختند و یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی بودند.

وی در ادامه به حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان طی دوران دفاع مقدس پرداخت و بر گسترش فرهنگ شهید و شهادت در شهرستان تأکید کرد.

وی در پایان از دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان باید شهدا را سرلوحه کارهای خود کنند و ادامه دادن راه شهدا برای دانش‌آموزان، درس خواندن آنها است و بالا بردن دانش و به‌روز شدن اطلاعات می‌تواند مقابله با دشمن را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/79010/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول