اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کارشکنی برخی کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رود بشار

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کارشکنی برخی کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رود بشار گفت: این کارخانه‌ها چندین ماه است که از بستر این رودخانه به صورت غیرقانونی برداشت می‌کنند.

کارشکنی برخی کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رود بشار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پژمان نیک‌اقبال در نشست ساماندهی کارخانه‌های سنگ‌شکن یاسوج با اشاره به تصمیماتی که در زمینه انتقال کارخانه‌های شن و ماسه گرفته شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون در وضعیتی هستیم که این تصمیم به مرحله نهایی رسیده و البته بر اساس قانون نیز در این زمینه عمل شده است.

وی با بیان این‌که در مورد کلیات این طرح جای بحث نیست، اظهار داشت: متاسفانه خیلی از کارخانه‌های حاشیه رود بشار اقدام به برداشت بی‌رویه و نامتعادل از بستر رودخانه می‌کردند که به هیچ وجه با آورده این رودخانه تناسبی نداشت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به کارشکنی صاحبان برخی کارخانه‌های شن و ماسه حاشیه رود بشار عنوان کرد: در نشستی که با مدیران کارخانه‌های شن و ماسه گذاشتیم قرار شد از محدوده پل بشار تا پل مختار به هیچ وجه برداشتی صورت نگیرد ولی مشاهده شد که برخی از این کارخانه‌ها به بهانه‌های مختلف چندین ماه است اقدام به برداشت از بستر این رودخانه می‌کنند.

نیک‌اقبال با اشاره به خطرات جدی که برداشت‌های بی‌رویه از بستر رود بشار و سایر رودخانه‌های استان به دنبال دارد، گفت: علاوه بر محیط زیست رود بشار طرح‌های عمرانی نیز از گزند خطرات ناشی از این برداشت‌ها در امان نبودند.

وی از همکاری شهرداری و دستگاه‌های دولتی برای تغییر کاربری زمین‌ کارخانه‌های تعطیل شده خبر داد و افزود: این زمین‌ها می‌توانند به مکانی مناسب برای احداث مجتمع‌های تفریحی و رفاهی تبدیل شوند.

نیک‌اقبال همچنین از بروز برخی شائبه‌ها در مورد کیفیت پایین شن و ماسه منطقه دلی‌بجک سخن گفت و اظهار داشت: قرار شد که کارشناسان صنعت معدن و تجارت در این زمینه تحقیقات کارشناسی داشته باشند و نتیجه را به استانداری اعلام کنند.

وی افزود: امیدواریم که با همت مسئولان و همکاری بخش خصوصی به راه حلی دست یابیم که علاوه بر حفظ محیط زیست و عرصه‌های طبیعی، بخش خصوصی و کارخانه‌داران متضرر نشوند.

انتهای پیام/82008/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول