اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

اجماع نظر در حفاظت از اکوسیستم رود بشار

استاندار کهگیلویه و بوراحمد با اشاره به اینکه هیچ‌کس حق برداشت از بستر رودخانه بشار را ندارد، گفت: بخش دولتی و خصوصی بر حفاظت از اکوسیستم رودخانه شار اجماع نظر دارند.

اجماع نظر در حفاظت از اکوسیستم رود بشار

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همان‌گونه که در رسانه های جمعی پیش‌بینی شده بود با رفتن سید حسین صابری از کهگیلویه و بویراحمد عده‌ای که منافعشان از ساماندهی رودخانه بشار به خطر افتاده بود و هنوز چشم طمع به رودخانه بشار و بستر آن دوخته بودند به بهانه‌‌های واهی فعالیت کارخانه‌های سنگ‌شکن خود را شروع کردند.

 همین مسئله باعث شد که ظهر امروز استاندار و همکاران وی برای جلوگیری از تعرض مجدد به حریم رودخانه بشار و نیز شنیدن حرف‌های بخش خصوص و  صاحبان کارخانه‌های تعطیل شده و البته رفع موانع پیش روی کارخانه‌داران بار دیگر گردهم آیند.

سید موسی خادمی در این نشست با اشاره به این‌که هرگونه برنامه برای ساماندهی رودخانه‌ها باید کلی و فراگیر باشد، اظهار داشت: یکی از نکات مهم در این مسئله اجماع نظر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای نجات اکوسیستم رودخانه‌های در معرض خطر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تصمیم به جمع شدن کارخانه‌های سنگ‌شکن حاشیه رودخانه بشار تصمیم خوب و البته قانونی بود که می‌توانست در فضایی کارشناسی‌تر و با تدبیر بیشتر صورت گیرد تا برخی مشکلات و معضلات به دنبال آن به وجود نیاید.

خادمی افزود: برنامه ما حذف ماسه رودخانه و رفتن به سمت توسعه کارخانه‌های سنگ‌شکن کوهی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز برخی مشکلات برای کارخانه‌داران تصریح کرد: لحاظ مشوق‌های مالی برای کسانی که اقدام به انتقال کارخانه‌های سنگ‌شکن خود می‌کنند باید در برنامه‌های دولت قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌که هیچ کارخانه سنگ‌شکنی در فاصله پل بشار و پل مختار حق برداشت ندارد، اظهار داشت: برای برداشت و استفاده از دپوهای جمع شده در بستر رودخانه باید با نظارت و کار کارشناسی دقیق در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

خادمی با اشاره به این‌که هرگونه برداشت از رود بشار از پل مختار به پایین نیز به صورت خودسرانه ممنوع است، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی در عرض یک هفته فرصت دارند که با کار کارشناسی نسبت به تعیین مکان مناسب برای احداث کارخانه سنگ‌شکن کوهی مطالعات دقیق داشته باشند و نتایج را به استانداری اعلام کنند تا تصمیمات جدی دراین زمینه گرفته شود.

انتهای پیام/82008/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول