اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

هیئت‌های مذهبی باید تبیین‌کننده ابعاد قیام امام حسین باشند

فرماندار شهرستان بستک گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی با رویکردهای عملی می‌توانند تبیین‌‌کننده ابعاد قیام امام حسین (ع) باشند.

هیئت‌های مذهبی باید تبیین‌کننده ابعاد قیام امام حسین باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: عاشورا نه نام یک مقطع زمانى؛ بلکه نام یک فرهنگ، یک مکتب فکرى و نظام سیاسى است که تا ابد به جهانیان درس آزادگی، وارستگی و پایبندی به ارزش‌ها را می‌دهد.

وی ادامه داد: ‌کربلا، از یک سو صحنه ظهور حماسه‌ای عظیم است که در عین حماسی بودن، فصلی از عاشقانه‌ها در آن رقم می‌خورد و از سوی دیگر، در آن قساوت و فاجعه‌ای انسانی به بالاترین حد خود می‌رسد که یادآوری آن، آه از دل هر انسان آزاده‌ای بر می‌آورد.

فرماندار بستک، امام حسین (ع) را شهید عدالت و مجاهد نستوه در برابر برقراری احکام اسلامی دانست و افزود: همه ما باید نهضت امام حسین (ع) را الگویی شایسته و ماندگار برای خود محسوب کنیم.

مشتاق‌زاده با اشاره به پیام‌ها و درس‌های عبرت‌آموز عاشورا، ابراز داشت: عاشورا همچون دانشگاهی است که فارغ‌التحصیلان آن صاحب بصیرت، دانایی و عزم استوار در ایثار و شهادت در مسیر حقانیت و عدالت هستند.

وی بیان داشت: ایام محرم و صفر فرصت مغتنمی است برای روحانیون معظم و سفیران عاشورا که با محتوا‌بخشی به سخنان خود حماسه عاشورا را به جوانان منتقل کنند.

فرماندار بستک با اشاره به اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی در قالب شیوه‌های صحیح عزاداری و اعلام و تبیین پیام‌های عاشورایی نقش سنگینی عهده‌دار هستند، افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی با رویکردهای عملی می‌توانند تبیین‌ کننده ابعاد قیام امام حسین (ع) باشند.

مشتاق‌زاده در پایان راه مقابله با جنگ نرم‌ دشمن را تعالی بصیرت جامعه، تربیت فرزندان مسجدی و فرزندانی با فرهنگ علوی و حسینی و مجهز کردن آن‌ها به سلاح بصیرت در مقابل جنگ نرم دشمنان عنوان کرد‌.

انتهای پیام/88006/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول