اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه تهران:

جوانان از ماه محرم برای آگاه شدن از حقایق عاشورا استفاده کنند

یک استاد دانشگاه آزاد تهران و مبلغ اعزامی به دشتی گفت: ایام محرم فرصت مناسبی برای بیان حقایق واقعه کربلاست و جوانان باید از این فرصت برای آگاه شدن از وقایع عاشورا بهره‌مند شوند.

جوانان از ماه محرم برای آگاه شدن از حقایق عاشورا استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام سید محمد اعلایی صبح امروز در جمع عزاداران حسینی در خورموج دقت در قرائت نماز را مورد تاکید قرار داد و گفت: شخصی از پیامبر سوال کرد یا رسوال‌الله چه کنم که نماز بادقتی بخوانم فرمود وضو را دقیق بگیر عرضه داشت یا رسوالله چه کنم دعایم به اجابت برسد فرمود نمازت را با دقت بخوان.

استاد حوزه و دانشگاه تهران افزود: افرادی که می‌خواهند به مکه مشرف شوند روحانی کاروان وظیفه دارد قرائت زائران را سوال کند برای اینکه نماز طواف را درست بخوانند.

اعلایی خاطرنشان کرد: انسان وقتی مرگش فرا می‌رسد سر چهار راهی قرار می‌گیرد به‌دلیل اینکه اختیار از او سلب می‌شود هر چهار راه در تصمیم او برای او بسته است نمی‌تواند با رای و تصمیم خود هر راهی را که بخواهد انتخاب کند.

وی افزود: انسان گاهی احساس سرگردانی می‌کند اما دریچه‌ای که برایش باز می‌کنند و او را به آن سمت هدایت می‌کنند باید در آن مسیر قرار بگیرد.

اعلایی اضافه کرد: انسان قبل از مردن در دم عالم احتضار جان دادن التماس می‌کند که خدایا مرا برگردان قول می‌دهم که جبران گذشته کنم.

وی افزود: همه انسان‌ها و بزرگان بر سر این چهار راه حضور پیدا می‌کنند و راهی که آمدند نمی‌توانند برگردند.

اعلایی گفت: راه دوم باید آن عالم احتضار، جان دادن چه کم و زیاد باید بچشد و راه سوم آن عالم برزخ است که از آغازش از موقع جان دادن خود تایید می‌کند رفتار و گفتارش را چراکه گاهی اوقات ابراز پشیمانی و ندامت می‌کنند.

استاد دانشگاه‌های تهران یادآور شد: در عالم احتضار اختیار از عالم دور می‌شود و در موقع جان دادن چشم می‌بیند و می‌شناسد گوش می‌شنود اما نمی‌تواند پاسخ دهد چون باید در یک لحظه پرونده خود را ببیند.

وی افزود: هوش انسان در حال مرگ اطرافیان انسان را معرفی می‌کند و در دفترچه‌های ثبت مغزش آنها را مشخص می‌کند و حتی نام افراد را نیز می‌داند.

اعلایی خاطرنشان کرد: زمین دارای دو حرکت و دارای پوسته، جبه و هسته است و با قیامت فرا می‌رسد زمین می‌لرزد آنهم که پوسته زمین، زلزله شنبه، گیلان، زنجان، طبس و زلزله کوبا نیست بلکه جبه، پوسته و هسته می‌لرزد و اینقدر عمیق است که سنگ‌های زمین به طرف آسمان پرتاب می‌شود.

وی اضافه کرد: انسان‌هایی که استخوان‌های آنها خاک شده است فسفرهای استخوانی آن‌ها سالم می‌شوند و جسم انسان از قبر بیرون می‌آید و همه به همدیگر نگاه می‌کنند.

اعلایی گفت: در دو جا زمین سخن می‌گوید یک جا امیرالمومنین حضرت علی‌بن‌ابیطالب که دستش را روی زمین گذاشت و با زمین سخن گفت و زمین جواب علی را داد و یک جا هم روزی که زمین شهادت می‌دهد علیه خود ما از خود ما زیرا شاهد از خودمان می‌گیرد.

اعلایی ضمن تجلیل از خانواده سردار شهید یوسف زینبی گفت: حاج موسی زینبی پدر سردار شهید یوسف زینبی از شخصیت‌هایی مذهبی بود که موجب وحدت، اتحاد، همدلی در بین مردم روستای زیزار و روستاهای تابع شده بود.

شایان ذکر است که حجت‌الاسلام سید محمد اعلایی از اساتید حوزه و دانشگاه تهران است و در دهه اول ماه رمضان در روستای زیزار شهرستان  دشتی به سخنرانی و روضه‌خوانی می‌پردازد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول