اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

حضور سفیر فرانسه در مراسم سنتی طشت‌گذاری ماسوله

سفیر فرانسه در ایران در مراسم سنتی و معنوی طشت‌گذاری شهرک تاریخی ماسوله حضور یافت.

حضور سفیر فرانسه در مراسم سنتی طشت‌گذاری ماسوله

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسوله، «برونه فوشه» ظهر امروز برای حضور در مراسم سنتی طشت‌گذاری ویژه ماه محرم در شهرک تاریخی ماسوله حضور یافت.

وی در حاشیه مراسم طشت‌گذاری شهرک تاریخی ماسوله سنت‌های ایران را بسیار زیبا خواند و خود را علاقه‌مند به شرکت در مراسم‌های سنتی کشورمان عنوان کرد.

سفیر فرانسه در ایران با بیان اینکه فرانسه و ایران دارای روابط عمیق و قدیمی هستند، اظهار کرد: این روابط از قدمت بسیاری برخوردار بوده و هرگز قطع نشده است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تمدن و فرهنگ غنی است، تصریح کرد: استادان زیادی از ایران در دانشگاه‌های فرانسه به تدریس فرهنگ و تمدن و زبان ایرانی مشغول هستند.

فوشه، با ابراز علاقه‌مندی به فرهنگ و تمدن ایرانی، خاطرنشان کرد: ایران و فرانسه می‌توانند تبادل فرهنگی داشته باشند به ویژه اینکه فرهنگ و تمدن ایران در فرانسه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش فارس، سفیر فرانسه روز گذشته نیز از موزه میراث روستایی گیلان بازدید کرده بود.

مراسم سنتی طشت‌گذاری شهرک تاریخی ماسوله زبانزد خاص و عام است و مراسم علم‌بندان نیز در این شهرک برگزار می‌شود که هر ساله گردشگران زیادی را به طرف خود جذب می‌کند.

بازدید سفیر فرانسه از مراسم سنتی طشت‌گذاری در حالی صورت گرفت که بارش‌های پاییزی باران این شهرک را فرا گرفته و هوا به شدت سرد و زمستانی شده است.

هوای گیلان از صبح امروز بارانی شده است.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول