اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کوهنوردی:

هیچ اثری از کوهنورد ایرانی حادثه‌‏دیده در فرانسه یافت نشده است

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: هنوز هیچ اثری از کوهنورد ایرانی حادثه‌‏دیده در ارتفاعات فرانسه یافت نشده و تنها یک کوله‏ پشتی از وی در دست است.

هیچ اثری از کوهنورد ایرانی حادثه‌‏دیده در فرانسه یافت نشده است

محمود شعاعی پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش گزارش صعود دو کوهنورد دماوندی به قله 8 هزار و 516 متری لوتسه در فرهنگ‏سرای کوثر دماوند در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: هر چند یک کوهنورد صعودهای خوبی انجام داده باشد، اما زنده برنگشتن از صعود، به دلیل اثرات منفی جانبی و بازتاب منفی آن، صعود موفقی خوانده نمی‏‌شود.

وی در خصوص صعود ناکام زنده‌‏یاد «مهدی عمیدی» اظهار داشت: این کوهنورد خطه خراسان رضوی که از سال 1378 عضو تیم ملی بود، به چندین قله 7 هزار متری در قالب همین تیم صعود کرد.

شعاعی با بیان اینکه پس از مدتی آن مرحوم تصمیم گرفت صعودهای مستقل داشته باشد، افزود: وی یکی از معدود کوهنوردان کشور بود که همه کوه‏‌های 7 هزار متری «لیان شان» را فتح کرد و تلاش‏‌های زیادی نیز در فتح قله‏‌های 8 هزار متری داشتند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران ادامه داد: این کوهنورد تلاشگر متأسفانه با وجود تمام تجربیاتی که داشت، در حوالی پناهگاه «تت روس» در ارتفاع 3 هزار و 200 متری قله «مون بلان» فرانسه دچار سانحه شد.

وی دلیل وقوع این حادثه را خارج از فصل بودن صعود، صعود به طور انفرادی و بدون همراه و توجه نکردن به پیش‏‌بینی وضع هوا برشمرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: متأسفانه با وجود پیگیری‏‌های مداوم، از مهر ماه سال گذشته تاکنون، به جز کوله‌‏پشتی که برای سبک شدن بارش در پناهگاه گذاشته بود، هیچ اثری از این کوهنورد ایرانی یافت نشده است.

گفتنی است؛ همایش گزارش صعود به قله لوتسه با حضور جمع زیادی از علاقه‌‏مندان به کوهنوردی و پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان دماوند، اعضای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان و نیز با حضور دبیر هیئت کوهنوردی استان تهران،  فرماندار و سرپرست شهرداری و رئیس شوررای اسلامی شهر دماوند برگزار شد.

همایش گزارش صعود دو کوهنورد دماوندی به قله هشت هزار و 516 متری لوتسه، چهارمین قله بلند دنیا با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران برگزار شد.

صعود به قله لوتسه، نخستین صعود هشت هزار متری برای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند بود که انجام شد.

انتهای پیام/2568/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول