اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی شهرستان سنندج

بازار در ترویج امر به معروف عملکرد مثبتی دارد

رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی شهرستان سنندج عملکرد بازار را در گسترش امر به معروف مثبت دانست و افزود: داشتن رفتار حسنه با مشتری و رعایت موازین اسلامی در معامله از جمله مصادیق این فرهنگ است.

بازار در ترویج امر به معروف عملکرد مثبتی دارد

فرهاد عزت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: بازاریان و اصناف در این رابطه همواره نقش بارزی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بازاریان از جمله پیشقراولان این فریضه بوده‌اند، اظهار کرد: هر اتحادیه در بازار گروه خاصی به نام امر به معروف و نهی از منکر دارد که به مسائل مرتبط با این حوزه می‌پردازند.

رئیس مجمع صنفی تولیدی و خدمات فنی شهرستان سنندج با بیان اینکه وظیفه این گروه تذکر لسانی به منظور ترویج این فریضه آسمانی است تصریح کرد: در این راستا هیئت مدیره فعالیت‌های مطلوبی داشته و گزارش آن را به ما ارائه می‌دهند.

عزت‌پور امر به معروف را ضامن برقراری خوبی‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود: دوری از زشتی‌ و ناراستی‌ها با اشاعه این فریضه و عمل به آن محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص این فریضه گفت: اصناف و بازاریان شهر سنندج با دید باز نسبت به تحقق این فریضه و با حرکت در چارچوب‌های کاری عمل می‌کنند.

رئیس مجمع صنفی تولیدی و خدمات فنی شهرستان سنندج عملکرد بازار را در گسترش این فرهنگ مثبت دانست و افزود: داشتن رفتار حسنه با مشتری و رعایت موازین اسلامی در معامله از جمله مصادیق امر به معروف است.

عزت‌پور با ابراز خرسندی از نهادینه شدن این فریضه در میان اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان و اصناف تصریح کرد: بهره‌مندی از جامعه‌ای دینی و بدون بلایا از اثرات احیای امر به معروف است.

وی با تأکید بر نقش فریضه امر به معروف در پیشگیری از وقوع جرائم مختلف اظهار کرد: عمل به این فرهنگ میزان تخلفات در حوزه بازار را نیز به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.

رئیس مجمع صنفی تولیدی و خدمات فنی شهرستان سنندج با بیان اینکه بازاریان استان کردستان در تمامی صحنه‌ها یار و یاور دین و انقلاب ‌هستند گفت: به طور قطع در ترویج هر چه بیشتر این فریضه نیز فعالیت‌های بازار جریان خواهد داشت.

عزت‌پور از ادامه پیگیری این فریضه به طور جدی در میان گروه‌های مختلف بازاری خبر داد و افزود: آنچه در این میان مهم است استفاده از خود بازاریان برای توجه و جلب نظر به این فریضه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم توسط گروه‌های مختلف از جمله بازاریان زمینه رشد اخلاقی و معنوی جامعه فراهم شود و گام بلندی در عمل به آموزه‌های دینی برداشته شود.

انتهای پیام/79012/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول