اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد

مخالفت وزارت نیرو با احداث خط دوم انتقال آب به یزد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه احداث خط دوم انتقال آب به یزد از چند سال گذشته تاکنون در بودجه پیش‌بینی می‌شود، اما نه تنها نمایندگان و مسئولان استان اصفهان بلکه وزارت نیرو نیز با احداث این خط مخالف است.

مخالفت وزارت نیرو با احداث خط دوم انتقال آب به یزد

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری دلیل اصلی خشکسالی زاینده‌رود است را تأیید می‌کنید، اظهار کرد: خیر، تمام این صحبت‌ها غیر‌کارشناسی بوده و بهانه‌ای بیش نیست.

وی با بیان اینکه آبی برای کشت برنج و کشت سایر محصولات کشاورزی در رودخانه زاینده‌رود وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر برنج‌کاری در استان اصفهان به دلیل خشکسالی‌های موجود و نبود منابع آبی لازم به صفر رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نه تنها برنج‌کاری در استان صورت نمی‌گیرد، بلکه گندم نیز در مناطق شرق اصفهان نیز کشت نمی‌شود، تصریح کرد: تمام این مباحث ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری دلیل اصلی خشکسالی زاینده‌رود است را تکذیب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید آب را به صورت عادلانه در بخش‌های مختلف توزیع کنند، ادامه داد: البته اولویت نخست با شرب است و اولویت‌های دوم و سوم نیز به صنعت و کشاورزی اختصاص دارد و سهمیه هر بخش باید به صورت عادلانه رعایت شود.

فولادگر در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود کم‌آبی‌ها و خشکسالی‌های حاکم بر استان خط دوم انتقال آب به یزد احداث می‌شود، تاکید کرد: خیر، چرا که احداث این خط وضعیت منابع آبی استان را با مشکل مواجه می‌کند و طی سال‌های گذشته ردیف بودجه‌ای به این موضوع اختصاص داده نشده است.

وی به مخالفت‌های موجود برای احداث خط دوم انتقال آب به یزد اشاره کرد و افزود: اگر چه احداث خط دوم انتقال آب به یزد از چند سال گذشته تاکنون در بودجه پیش‌بینی می‌شود، اما نه تنها نمایندگان و مسئولان استان اصفهان بلکه وزارت نیرو نیز با احداث این خط مخالف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اصلی خشک شدن زاینده‌رود گفت: خشکسالی‌های اخیر، برداشت‌های بی‌رویه آب از بالا‌دست زاینده‌رود، عدم رعایت حق‌آبه‌ها و سهم‌آّبه‌های مشخص شده، عدم رعایت الگوی مصرف، عدم رعایت الگوی کشت و نبود مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه زاینده‌رود از دلایل اصلی خشک شدن این رودخانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول