اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس:

توزیع آب از سرچشمه زاینده‌رود باید عادلانه باشد

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع آب از سرچشمه زاینده‌رود باید عادلانه باشد تا بخش‌های مختلف از این آب بهره‌مند شوند.

توزیع آب از سرچشمه زاینده‌رود باید عادلانه باشد

مجید منصوری بیدکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری یکی از دلایل اصلی خشکی زاینده‌رود است، صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: خیر، این موضوع صحت ندارد و چنین صحبت‌هایی را تکذیب می‌کنم.

وی با بیان اینکه کشت برنج در استان اصفهان با مناطق دیگر دارای تفاوت‌هایی است، اضافه کرد: چرا که زمین‌های کشاورزی استان اصفهان مشرف به رودخانه است و شیب این زمین‌ها به کف رودخانه می‌خورد و آبی که در برنج‌کاری مصرف می‌شود، چندین مرتبه در گردش کاری می‌چرخد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمین برنج‌کاری زمین شنی نیست، تصریح کرد: برای کشت برنج نسبت به سایر محصولات کشاورزی مانند ذرت، آب کمتری مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب انتقال داده شده به یزد برای بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، ادامه داد: در ابتدا مقرر شده بود که این آب تنها برای شرب در استان یزد مصرف شود.

منصوری بیدکانی با بیان اینکه در حال حاضر با مصرف این آب در بخش‌های مختلف در حق مردم اصفهان اجحاف می‌شود، تاکید کرد: برداشت‌های بی‌رویه آب از بالا‌دست زاینده‌رود نیز یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی زاینده‌رود است و مدیریتی در زمینه تخصیص‌های آب به بخش‌های مختلف صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص‌های بی‌رویه آب به صنعت سبب خشکی زاینده‌رود شده است، افزود: تخصیص‌های آب به بخش‌های مختلف و به ویژه صنعت باید مدیریت شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توزیع آب از سرچشمه زاینده‌رود باید عادلانه باشد تا بخش‌های مختلف از این آب بهره‌مند شوند، گفت: انتظار داریم که در صورتی که آب مازاد مصرف وجود داشته باشد، این آب به استان‌های دیگر اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه با ادامه یافتن شرایط خشکسالی و نبود مدیریت لازم بر روی موضوع آب، شرب مردم اصفهان نیز با مشکل مواجه می‌شود، اظهار کرد: حق‌آبه‌های مردم اصفهان باید داده شود و مسئولان باید نسبت به اعمال مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه زاینده‌رود اقدام کنند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول