اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

قصور در اجرای طرح‌های آب‌رسانی از دلایل خشکسالی زاینده‌رود است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور و کوتاهی در اجرای طرح‌های آب‌رسانی یکی از دلایل اصلی خشکسالی زاینده‌رود محسوب می‌شود.

قصور در اجرای طرح‌های آب‌رسانی از دلایل خشکسالی زاینده‌رود است

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت‌های ارائه شده مبنی بر اینکه برنج‌کاری یکی از دلایل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود است، صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: خیر، این صحبت‌ها به هیچ عنوان صحت ندارد و برخی از افراد تنها به دنبال حاشیه‌سازی برای اصفهان هستند.

وی اضافه کرد: مسائل مربوط به خشکسالی و کاهش بارش‌های جوی سبب خشک شدن زاینده‌رود شده است و در حال حاضر آبی برای کشت برنج و کشاورزی در رودخانه زاینده‌رود وجود ندارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قصور و کوتاهی در اجرای طرح‌های آب‌رسانی یکی از دلایل اصلی خشکسالی زاینده‌رود محسوب می‌شود، تصریح کرد: بی‌توجهی‌های مسئولان به اجرای طرح‌آب‌رسانی وضعیت زاینده‌رود و خشکسالی‌های حاکم بر استان را تشدید کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان اصفهان از زمان‌های گذشته صورت می‌گرفته است، ادامه داد: برنج‌کاری نیز در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان انجام می‌شده، اما در حال حاضر کشت برنج در این شهرستان‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

ایرانپور با اشاره به اینکه افرادی که اعلام می‌کنند که برنج‌کاری از دلایل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود است، هیچ دانش و اطلاعاتی در زمینه کشت برنج ندارند، تاکید کرد: نظرات این افراد غیر‌کارشناسی است و این افراد تنها در راستای ایجاد بهانه برای خشکسالی‌های زاینده‌رود تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری از دلایل اصلی خشکسالی‌های زاینده‌رود است، تنها درصدد بهانه‌تراشی هستند، افزود: براساس نظر کارشناسان کشت برنج به آب بسیاری نیاز ندارد و به این دلیل برنج‌کاری نقشی در خشکسالی‌های زاینده‌رود نداشته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برخی از افراد بهانه‌ای برای خشکسالی‌های زاینده‌رود ندارد و به این دلیل برنج‌کاری را به عنوان دلیل اصلی خشکسالی زاینده‌رود مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول