اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

احداث نخستین پایانه صادراتی آبزیان کشور در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تصویب احداث نخستین پایانه صادراتی آبزیان کشور در این استان خبر داد.

احداث نخستین پایانه صادراتی آبزیان کشور در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات گیلان با اشاره به برگزاری 13 نمایشگاه تخصصی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اظهار کرد: نمایشگاه‌های مذکور به غیر از نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه است.

وی اعزام هیئت تجاری گیلان به کشور گرجستان را از جمله اقدام‌های انجام شده در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال هیئت تجاری آفریقای جنوبی از توانمندی‌های اقتصادی گیلان بازدید کرد.

منتظری از پایش واحدهای تولیدی و صادرکننده گیلان در راستای وظایف کارگروه صادرات غیر نفتی استان خبر داد و بیان کرد: میز کشوری عراق به منظور صادرات تولیدکنندگان گیلانی به این کشور برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به برگزاری میز کشوری هندوستان اشاره کرد و گفت: میز مذکور به دلیل تبادلات خوب ایران با هندوستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه میز کالای کیوی و صنایع غذایی کیک و کلوچه به‌زودی در گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: قیمت‌گذاری پایه‌ کیک و کلوچه صادراتی استان در حال پیگیری است و مراحل پایانی را می‌گذراند.

* صدور 60 هزار کارت تبادل الکترونیکی مرزی در گیلان

منتظری از صدور 381 مجوز ثبت سفارش در پنج ماه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 هزار کارت تبادل الکترونیکی مرزی برای مرزنشینان در گیلان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه ایجاد نمایشگاه بین‌المللی گیلان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: قطعه زمینی به مساحت 15 هکتار در شهرک سپیدرود رشت به منظور ایجاد نمایشگاه بین‌المللی گیلان واگذار شده است.

وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه بین‌المللی دیگر در رشت، بیان کرد: نمایشگاه مذکور در زمینی به مساحت شش هکتار، هفت هزار متر مربع زیربنا و دو هزار متر مربع ساختمان اداری در حال آماده‌سازی است.

*احداث بزرگ‌ترین پایانه صادراتی آبزیان کشور در گیلان

منتظری از تصویب نخستین پایانه صادراتی آبزیان کشور در گیلان خبر داد و اظهار کرد: ساختمان پایانه مذکور با مساحت 12 هزار متر مربع احداث شده است.

این مسئول برطرف شدن مشکل حمل دستکش گیلان با کامیون‌های معمولی را از جمله اقدام‌های کارگروه توسعه صادرات استان ذکر کرد و یادآور شد: توقف کانتینرهای صادراتی گیلان از 15 روز به پنج روز کاهش پیدا کرده است.

*پایانه صادراتی گل و گیاه گیلان راه‌اندازی می‌شود

وی با اشاره به اختصاص سه هکتار زمین در منطقه کیشستان رشت به پایانه گل، گیاه و محصولات کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: ساختمان اداری پایانه مذکور آماده شده است ضمن اینکه پایان امسال برای راه‌اندازی پایانه برای سرمایه‌گذار تعیین شده است.

منتظری به 800 کارت بازرگانی فعال در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: کارت‌های بازرگانی بسیاری در استان فعال بود و سوء استفاده‌های از این کارت‌ها می‌شد.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول