اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اردبیل:

توسعه صادرات اردبیل باید به سمت برند‌سازی برود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: برای توسعه صادرات، محصولات و تولیدات استان اردبیل باید به سمت برندسازی حرکت کند.

توسعه صادرات اردبیل باید به سمت برند‌سازی برود

شهرام محمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: باید با در نظر گرفتن نیاز مطالبه، سلایق، علاقمندی بازارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به تولید و عرضه محصولات توجه ویژه صورت گیرد.

وی تصریح کرد‌: استان اردبیل به دلیل شرایط  ویژه و فوق‌العاده‌ای که در بخش کشاورزی دارد می‌تواند به قطب تولید محصول سالم و ارگانیک تبدیل شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه برند یک نام تجاری، اصطلاح، علامت و نشان است، افزود: معمولاً در دنیا برند را برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده و متمایز کردن کالا یا خدمات برای گروهی از فروشندگان به کار می‌برند.

محمدی یادآور شد: نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می‌شود که در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه‌ای ویژه مزایا و خدمات خاصی به خریداران است.

این مسئول از برندها به عنوان دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها یاد کرد و گفت: این خود سبب افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تاکید کرد: ظرف سال‌های متمادی سیاست توسعه صادرات کارایی و اثر‌بخشی خود را به نمایش گذاشته و به طور کامل منجر به کمرنگ شدن نظریه جایگزینی واردات شده است.

محمدی با بیان اینکه در پروسه برند‌سازی صادرات همه ارکان جامعه باید نقش ایفا کنند، افزود: در این حرکت رعایت الگوی کشت، ارتقای بهره‌وری و نگاه علمی به بخش کشاورزی و تولید محصول مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: کشت یکپارچه برای کاهش هزینه تولید و میزان ضایعات طبقه‌بندی مناطق با توجه به زیرساخت‌ها و نیازها و ارائه آموزش به کشاورزان برای کشت‌های جایگزین و با بهره‌وری بالا با هدف افزایش درآمد آنها و ایجاد یک چتر حمایتی دائمی در بخش و کمک در سهولت تامین مالی از جمله وظایف کشاورزان و متولیان بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: برخلاف گذشته که از تولید به مصرف نگاه می‌شد امروز باید از مصرف به تولید نگاه شود مثل اینکه چه چیزی در بازار مورد توجه قرار گرفته و چه چیزی از نظر مصرف کننده با چه شرایطی مناسب و مطلوب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول