شهرام محمدی امروز در گفتو گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: باید با در نظر گرفتن نیاز مطالبه، سلایق، علاقمندی بازارهای داخلی، منطقهای و بینالمللی به تولید و عرضه محصولات توجه ویژه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: استان اردبیل به دلیل شرایط ویژه و فوقالعادهای که در بخش کشاورزی دارد میتواند به قطب تولید محصول سالم و ارگانیک تبدیل شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه برند یک نام تجاری، اصطلاح، علامت و نشان است، افزود: معمولاً در دنیا برند را برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده و متمایز کردن کالا یا خدمات برای گروهی از فروشندگان به کار میبرند.
محمدی یادآور شد: نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده میشود که در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعهای ویژه مزایا و خدمات خاصی به خریداران است.
این مسئول از برندها به عنوان داراییهای نامشهود شرکتها یاد کرد و گفت: این خود سبب افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام میکند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تاکید کرد: ظرف سالهای متمادی سیاست توسعه صادرات کارایی و اثربخشی خود را به نمایش گذاشته و به طور کامل منجر به کمرنگ شدن نظریه جایگزینی واردات شده است.
محمدی با بیان اینکه در پروسه برندسازی صادرات همه ارکان جامعه باید نقش ایفا کنند، افزود: در این حرکت رعایت الگوی کشت، ارتقای بهرهوری و نگاه علمی به بخش کشاورزی و تولید محصول مورد توجه است.
وی خاطرنشان کرد: کشت یکپارچه برای کاهش هزینه تولید و میزان ضایعات طبقهبندی مناطق با توجه به زیرساختها و نیازها و ارائه آموزش به کشاورزان برای کشتهای جایگزین و با بهرهوری بالا با هدف افزایش درآمد آنها و ایجاد یک چتر حمایتی دائمی در بخش و کمک در سهولت تامین مالی از جمله وظایف کشاورزان و متولیان بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: برخلاف گذشته که از تولید به مصرف نگاه میشد امروز باید از مصرف به تولید نگاه شود مثل اینکه چه چیزی در بازار مورد توجه قرار گرفته و چه چیزی از نظر مصرف کننده با چه شرایطی مناسب و مطلوب به نظر میرسد.
انتهای پیام/62001/ذ30/ث3001