اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

نمایشگاه بین‌المللی گیلان با نگاه جهانی احداث شود

استاندار گیلان گفت: نمایشگاه بین‌المللی گیلان با نگاه جهانی و بالنده احداث شود.

نمایشگاه بین‌المللی گیلان با نگاه جهانی احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه و صادرات گیلان با تاکید بر ارتقای عملکرد دستگاه‌های مختلف استان در امر صادرات اظهار کرد: گیلان سرزمین فرصت‌ها است و وضعیت کنونی زیبنده استان نیست.

وی به احداث نمایشگاه بین‌المللی گیلان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بین‌المللی استان باید با نگاه جهانی و بالنده احداث شود.

نجفی بازدید از نمایشگاه کشورهای مختلف جهان را در ساخت نمایشگاه بین‌المللی گیلان تاثیرگذار خواند و بیان کرد: سرمایه‌گذاران با شناخت از فرصت‌های استان و ایده مشترک با دستگاه‌های مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه زمانی وضعیت فرهنگی استان مثال‌زدنی بود، تصریح کرد: کشور در افق 1404 باید رتبه نخست منطقه را کسب کند و گیلان باید جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی خواستار فعالیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در بخش‌های مختلف گیلان شد و اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید دارد حمایت از تولید با برنامه‌ریزی انجام شود.

نجفی کمبود نقدینگی و افزایش سود بانکی را از مشکلات واحدهای تولیدی و صادرکننده دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها با تامین منابع از بخش خصوصی نمی‌توانند منابع را با سود کم در اختیار متقاضیان بگذارند.

*بانک‌های گیلان 1600 میلیارد تومان طلب دارند

استاندار گیلان به طلب یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: گیلان جزو استان‌های دارای بیشترین بدهی به بانک‌های کشور است.

وی با تاکید براینکه نباید مانعی در امر تولید ایجاد شود، اظهار کرد: منابع باید به طرف تولیدی هدایت شود که برگشت سرمایه داشته باشد.

نجفی در ادامه با اشاره به حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: مردم در انتخابات نشان دادند خواستار تغییر رویکرد و عمل هستند.

استاندار گیلان تغییر مدیریت‌ها را بخشی از تغییر عنوان کرد و افزود: مردم از مسئولان انتظار بهبود معیشت دارند.

وی با تاکید براینکه مردم از مدیران انتظار راستگویی و صداقت دارند، بیان کرد: مسئولان باید آمارهای واقعی را به مردم ارائه کنند.

*هزینه منطقه آزاد انزلی بیشتر از درآمد است

نجفی همچنین با اشاره به وضعیت منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: هزینه منطقه آزاد انزلی بیشتر از درآمد آن است و مشکل مالی دارد.

استاندار گیلان تجارت جهانی را از نگرانی‌ها در منطقه آزاد انزلی خواند و اظهار کرد: تجارت چمدانی به تولید و صنعت گیلان آسیب وارد می‌کند.

وی به احداث راه‌آهن رشت ـ قزوین اشاره کرد و گفت: با تدوین بودجه سال 93 روند احداث راه‌آهن مذکور تسریع می‌شود.

نجفی روند سیاست خارجی کشور را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: وضعیت سیاست خارجی نشان می‌دهد مسائل مالی کشور در سال‌های آینده برطرف می‌شود.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول