اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج اعلام کرد

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاهای بالای 500 نفر سنندج‌

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاهای بالای 500 نفر جمعیت خبر داد.

تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاهای بالای 500 نفر سنندج‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج با تسلیت ایام سوگواری عاشورا و ماه محرم‌الحرام اظهار کرد: 14 آبان ماه سال 1363 شورای فرهنگ عمومی به فرمان رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و در سال 65 رسماً کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون این شورا در تمامی شهرهای استان تشکیل شده است.

وی افزود: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در تمام روستاهای بالای 500 نفر شهرستان سنندج در دستور کار قرار دارد به طوری که این شورا در روستای سراب قامیش تشکیل شده و در روستاهای حسین‌آباد و صلوات‌آباد نیز در آینده تشکیل خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اهداف شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: مدیریت متمرکز فرهنگی، شناخت نقاط ضعف هر منطقه، ارتقا فرهنگ عمومی و اجرای تحقیق و پژوهش از اهداف اصلی این شوراست.

گوهری اضافه کرد: توسعه فرهنگ قرآنی، تشکیل کارگروه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مراسمات قرآنی، برگزاری دو جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سنندج، بررسی تحلیل‌ها از وضعیت فرهنگ عمومی، ساماندهی تبلیغات شهری و عدم استفاده از داربست فلزی، عدم استفاده از کلمات لاتین در بولتن‌های شهری، ترویج فرهنگی آئینی بومی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه در فرهنگ پهلوانی، ترسیم چشم‌انداز شورای فرهنگ عمومی و برپایی نمایشگاه‌های مد لباس‌های ایرانی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شوراست.

وی به برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی کردستان از 27 آبان ماه تا 7 آذر ماه در هفته کتاب، راهپیمایی دوستداران کتاب در هفته کتاب از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از برگزاری یادبود استاد گرانقدر و نامی شهر سنندج مرحوم محی‌الدین حق‌شناس شاعر پرآوازه "شاره که م سنه" بعد از ایام عاشورا خبر داد.

گوهری با اشاره به دستور کار این شورا مبنی بر اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: فرهنگ حجاب و عفاف باید تابع شریعت اسلام باشد.

وی یادآرو شد: برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس متناسب با نیاز جوانان به صورت فصلی در استان ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج ادامه داد: آموزش‌های متناسب با نیاز خانواده‌ها با توجه به سست شدن بنیان خانواده و افزایش آمار طلاق یکی دیگر از نیازهای فرهنگی است که باید در جامعه احیا شود.

گوهری در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ظرفیت ویژه‌ای در آموزش فرهنگ و اصالت ملی و دینی دارد که باید از آن استفاده بهینه شود.

انتهای پیام/79005/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول