اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

فرهنگ عاشورایی بنای ریشه فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی است

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: فرهنگ عاشورایی و دینی ریشه و بنای اصلی فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی است و ترویج آن موجب اعتلای فرهنگ عمومی می‌شود.

فرهنگ عاشورایی بنای ریشه فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، مجتبی اطمینان در نشست برنامه‌ریزی ستاد 14 آبان «روز فرهنگ عمومی» با اشاره به تقارن این روز با نخستین روز از ماه محرم گفت: فرهنگ عاشورایی و دینی ریشه و بنای اصلی فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی است و ترویج آن موجب اعتلای فرهنگ عمومی می‌شود.

وی گفت: علاوه بر شورای فرهنگ عمومی استان در هشت شهرستان و هفت شهر دارای امام جمعه شورای فرهنگ عمومی راه‌اندازی شده است.

اطمینان افزود: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای از آداب، باورها و اعتقادات آحاد جامعه است و برای اصلاح آن بایستی برنامه‌هایی متناسب با فضای جامعه طراحی و تدوین کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ عمومی نیازمند یک برنامه دقیق و کارشناسی هستیم، گفت: کار تدوین برنامه جامع فرهنگ عمومی استان از سال گذشته آغاز شده که تاکنون چهار فصل آن تکمیل شده است.

به گزارش فارس، صدور بیانیه، اکران فیلم، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، اهدای کتاب، اجرای برنامه‌های فرهنگی، نواختن زنگ فرهنگ عمومی، برگزاری همایش فرهنگ عمومی، تقدیر از اعضای شورای فرهنگ عمومی، برگزاری مسابقه پیامکی فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها، اجرای برنامه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ عمومی از سوی اعضای شورای استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی برای اجرا در سطح استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول