اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد بردسیر بیان کرد

حضور اساتید جامعه‌شناسی در جلسات شورای فرهنگ عمومی بردسیر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بردسیر گفت: با هماهنگی‌ امام جمعه تصمیم گرفته شد در جلسات شورای فرهنگ عمومی‌ از وجود اساتید ارزشمند در حوزه فرهنگ و جامعه‌شناسی استفاده شود.

حضور اساتید جامعه‌شناسی در جلسات شورای فرهنگ عمومی بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، حسین اسحاقی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای فعال و پویا در حوزه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرهنگی در جامعه است که برای رشد و توسعه فرهنگی در جوامع شهری و روستایی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به‌ حضور اصحاب فرهنگ و هنر‌، اساتید حوزه و دانشگاه، روحانیون و علما‌ و سایر فرهیختگان در شورای فرهنگ عمومی ابراز داشت:‌ شورای فرهنگ عمومی ‌تصمیمات و نظرات کارشناسی در زمینه توسعه فرهنگی اتخاذ می‌کند.

اسحاقی افزود: اما این تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها بعضا در جامعه کارساز نبوده و عملا مصوبات اجرایی نمی‌شوند، حال باید دید حلقه‌ مفقوده کجاست، ‌نبودن شاخص‌های متناسب با شأن مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌تواند این حلقه‌ مفقوده حداقل در مناطق شهرهای کوچک باشد.

وی گفت: فقدان دسترسی به شاخص‌های فرهنگی و عدم تعریف مناسب این شاخص‌ها ‌در بعضی مناطق موجب عقب افتادگی فرهنگی شده است.

‌اسحاقی عنوان کرد: شاخص‌های فرهنگی معیارهایی هستند که باید بتوان با به کار بستن آنها تغییرات فرهنگی مجموعه‌های مختلف و متنوع و تاثیر این تغییرات در فرود و فراز فرهنگ جامعه را ملاحظه و اندازه‌گیری کرد و با جمع‌بندی آنها در نهایت میزان رشد و توسعه فرهنگی جامعه را به سایر نیازهای مردم تبیین کرد.

وی ابراز داشت: البته در سطح کلان کشور شاخص‌هایی برای‌ تغییرات فکری، بینشی و رفتاری، مصرف کالاها، شاخص‌های توسعه فرهنگی، نیروی انسانی و تجهیزات فرهنگی تعریف و تبیین شده است.

اسحاقی بیان داشت: این شاخص‌ها کافی نیستند و‌ در دولت‌های گذشته فکری به حال این موضوع نشده است، اما به نظر می‌رسد در برنامه‌های وزیر‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا اقدامات شایسته و در خور توجهی صورت می‌گیرد. ‌

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بردسیر ابراز داشت: شهرستان بردسیر دارای مردمان نجیب و فرهنگ‌پذیر است، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود که جلسات شورای فرهنگ عمومی جلساتی کاربردی باشد که بتواند در راستای زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم شریف این شهرستان تاثیرگذار باشد.

وی افزود‌: به طور مثال وقتی دولت یک تصمیم اقتصادی می‌گیرد که نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد، تصمیمات فرهنگی هم باید آنچنان جذاب و کاربردی و پویا باشد که مردم آنها را در زندگی خود به کار ببرند و حس کنند.

‌اسحاقی گفت: با هماهنگی‌ امام جمعه ‌شهرستان ‌تصمیم گرفته شد که به این منظور و برای نخستین حرکت در این راستا در جلسات شورای فرهنگ عمومی‌ از وجود اساتید ارزشمند در حوزه فرهنگ و جامعه‌شناسی استفاده شود.

انتهای پیام/80027/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول