اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد اردبیل:

اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی اردبیل تعیین شده است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اولویت‌های راهبردی تقویت و توسعه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در محورهای بیست‌گانه تالیف و تعیین شده است.

اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی اردبیل تعیین شده است

علی چشمه‌نور همزمان با روز فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به فرمان امام در سال 63 شکل گرفت ولی به صورت رسمی این شورا فعالیت خود را از سال 65 آغاز کرده و در محورهای مختلف سعی بر این است تا نارسایی‌ها و چالش‌های فرهنگ عمومی کشور مورد رصد قرار گرفته و در مورد آن آسیب‌شناسی‌ صورت بگیرد.

وی با یادآوری اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی به تبع جلسات کشوری در استان اردبیل نیز با انسجام و محورهای تعیین شده برگزار می‌شود، افزود: ما در این جلسات به صورت مرتب و مستمر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه را مورد رصد قرار داده و با مطالعه و تجزیه و تحلیل آنها سعی می‌کنیم راهکارهای عملیاتی برای رفع این آسیب‌ها در نظر بگیریم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به تشکیل کمیته‌های کارشناسی و ارزیابی تحقیق و بررسی در زیر‌مجموعه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی از تشکیل شورای فرهنگ عمومی سیاستگذاری درست، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی، مطالعه دائمی وضع فرهنگ عمومی کشور و منطقه و ارزیابی آنها برای برنامه‌ریزی درست و هدایت صحیح است.

چشمه‌نور تصریح کرد: با تهیه و تدوین طرح‌های مختلف و هماهنگی‌ها با سایر دستگاه‌ها تلاش بر این است تا آسیب‌ها رفع شده و خطرات ناشی از آن را به حداقل برساند و فضایی را شاهد باشیم که اعتلای فرهنگ عمومی صورت گیرد.

این مسئول به محورهای امسال جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی و معرفی جایگاه هنر نمایش در دفاع مقدس، تحلیل موضوع حضور وهابیت به عنوان یک تهدید جدی در برخی از مناطق، گسترش قرآن و نقش و جایگاه موسسات قرآنی در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه، ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج نماز به ویژه در بین جوانان و نوجوانان و غنی‌سازی ایام فراغت خانواده‌ها از جمله مباحثی است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی به آنها توجه می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به ساختار شورای فرهنگ عمومی و بررسی موضوعات بر اساس نظرات کارشناسی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که بسیاری از همکاری‌های موجود در بهبود شرایط فعلی در جامعه نشأت گرفته از فرهنگ عمومی شاخص و تاثیرگذار است.

چشمه‌نور بیان داشت: هر چند شورای فرهنگ عمومی شورایی سیاستگذار و مهندسی محور است اما تصمیمات این شورا با ابلاغ به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قابلیت و ضمانت اجرایی دارد.

وی تاکید کرد: ما امروز با برخی از چالش‌ها و آسیب‌های جدی حوزه فرهنگی و اجتماعی روبرو هستیم که اگر به رفع و دفع اصولی آنها اقدام نکنیم ممکن است دامنه این آسیب‌ها گریبان همه را بگیرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با ساز و کارهای درست و منطقی بتوانیم خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی را به سمتی سوق دهیم تا آثار تصمیمات و حوزه اجرا و تصمیم‌گیری به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود حرکت کند.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول