اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار انجام شد

رونمایی از سامانه زیارت مجازی مزار شهدا در استان البرز

نخستین سامانه زیارت مجازی مزار مطهر شهدای استان البرز با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

رونمایی از سامانه زیارت مجازی مزار شهدا در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بعد از ظهر امروز با یک اقدام فرهنگی همراه بود.

داوود مدیرفلاح در این نشست با اشاره به تکمیل طراحی و بهره‌برداری از سامانه مجازی زیارت قبور مطهر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت:‌ حضور در گلزار شهدا و زیارت مزار شهیدان اسلام یکی از وظایفی است که نسل امروز باید برای حفظ ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت همواره در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی افزود: با توجه به توسعه علمی و سختی‌های زندگی شهری بنیاد شهید استان البرز برای نخستین بار طراحی را به اجرا گذاشت که مردم به ویژه پدران و مادران شهدا که ممکن است به دلایل مختلف از جمله کهولت و بیماری و یا هر مشکل دیگری نتوانند به طور مرتب به زیارت شهدا بروند، از طریق اینترنت این کار را انجام دهند.

مدیر بنیاد شهید استان البرز ادامه داد: در این سامانه امکانات مختلفی در دسترس کاربران قرار دارد از جمله مشخصات کامل تمام شهدای استان البرز به همراه وصیت‌نامه و خاطرات آنها که با جستجوی نام هر شهید می‌توان به این اطلاعات دست یافت.

مدیرفلاح بیان داشت: همچنین تصاویر قبور مطهر هر شهید در سامانه قرار داده شده و کاربران می‌توانند با جستجوی نام شهید مورد نظر، تصاویر مزار مطهر وی را تماشا و از این طریق زیارت کنند.

وی متذکر شد: هم‌اکنون از اطلاعات 4 هزار و 200 شهید استان البرز در این سامانه قرار دارد که از این میان وصایا و خاطرات بیش از 2 هزار شهید در دسترس علاقه‌مندان است و این امکان نیز در اختیار شهروندان قرار دارد که اطلاعات خود از هر شهید را برای ما ارسال کرده تا پس از پالایش در همان بخش مربوط به شهید در اختیار دیگران گذاشته شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با ورود به سامانه زیارت مجازی شهدای استان البرز با آدرس www.shohadayealborz.ir تمام اطلاعات در دسترس کاربران است.

* شناسایی 162 نخبه ایثارگر در استان البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌‌های این اداره در شناسایی نخبگان ایثارگر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 162 نخبه ایثارگر در استان البرز شناسایی شده و از آنها حمایت می‌شود.

مدیر فلاح ادامه داد: از ابتدای سال جاری 32 اثر علمی توسط نخبگان ایثارگر استان البرز در مجامع علمی معتبر جهان منتشر شده که 21 اثر آن متعلق به فرزندان شهید استان البرز است.

وی بیان داشت: همچنین طی سال‌های اخیر 44 اختراع علمی مهم توسط ایثارگران نخبه استان به ثبت رسیده که از جمله آنها می‌توان به اختراع داروی سلیمارین، واکسن گامبرو، قفل ضد سرقت، سنگ مصنوعی و بالاخره هواپیمای رادارگریز اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان داشت: در حال حاضر خدمات‌رسانی به 15 هزار ایثارگر استان البرز توسط بنیاد شهید ارائه می‌شود و در کنار آن ما به 8 هزار ایثارگر مهمان نیز خدمات‌رسانی داریم.

مدیرفلاح در پایان گفت:‌ اگر خدماتی که ما به ایثارگران و جانبازان و آزادگان و خانواده معظم شهدا ارائه می‌کنیم را چند هزار برابر هم کنیم، باز هم پاسخگوی یک لحظه ایثار جانباز قطع نخاع و مادر یک جاویدالاثر نیست و امروز هرچه داریم مرهون رشادت این عزیزان است.

انتهای پیام/2302/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول