اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید کشور خبر داد

وجود 6000 نخبه شاهد و ایثارگر در کشور/ راه‌اندازی سایت قرآنی در بنیاد شهید

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور گفت: 6 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در سطح کشور فعال هستند.

وجود 6000 نخبه شاهد و ایثارگر در کشور/ راه‌اندازی سایت قرآنی در بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام سیدحسین موذنی بعدازظهر امروز در مراسم سی‌امین سالگرد بسیجی شهید شبانعلی ‌طالبیان در مهدیه شهید طالبیان امیرکلا اظهار داشت: شهدا زنده‌اند و تنها با چشم بصیرت می‌توان به این حقیقت دست یافت.

وی افزود: شهدا نه تنها زنده هستند بلکه دارای بصیرت خاصی بوده که نمونه آن شهید شعبانعلی‌‌ طالبیان است که سه ماه قبل از شهادت خود وصیت‌نامه صوتی خود را آماده کرد و در اختیار خانواده قرار داد و سی‌سال پیام او برای مردم قرائت می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: او می‌داند که بعد از سی سال جوانانی هستند که جنگ و جهاد ندیده و دشمن خود را نمی‌شناسند لذا پیام او ولایت‌پذیری محض را به جوانان ابلاغ می‌کند تا از تهاجم ایمن باشند.

موذنی با اشاره به اینکه ماندگاری انقلاب از جانفشانی شهداست تصریح کرد: شهدا رفتند تا ولایت بماند، ولایتی که عهد بین خدا و رسولش بود و در روز غدیر بیان شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور با اشاره به اینکه هر کجا شیعه باشد اسلام ناب محمدی در آنجا زنده است،خاطرنشان کرد: اینکه خداوند به رسولش می‌فرماید ای محمد ابلاغ رسالت کن و نترس که خدا تو را حفظ می‌کند، منظور خداوند در این آیه حفاظت از دین محمد از توطئه‌های سیاسی است.

وی از راه‌اندازی سایت قرآنی در حوزه فرهنگی بنیاد شهید خبر داد و اظهار داشت: تمام سعی ما فعال کردن حوزه تربیت‌بدنی مطابق با نیاز جانبازان است.

موذنی تصریح کرد: اعتبار ما در حوزه هنری اندک بوده ولی درصدد تقویت بخش‌های مختلف از جمله تئاتر و جشنواره ورزشی هستیم.

این مسئول از وجود 150 هزار دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های سطح کشور خبر داد و گفت: وجود 6 هزار نخبه شاهد و ایثارگر ایجاب می‌کند تا تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید کشور با اشاره به اینکه بابل رتبه نخست آمار شهدای مازندران را به خود اختصاص داده است افزود: مازندران با تقدیم 10 هزار و 400 شهید نقش مهمی در دفاع مقدس در سطح کشور دارد.

موذنی خانواده شهدا را بزرگ‌ترین مروجان فرهنگ شهید و شهادت دانست و بیان داشت: پدر شهید شعبانعلی طالبیان از جمله این خانواده شهداست که به مدت 30 سال برای فرزند خود مراسم سالگرد برپا کرده و سعی دارد تا فرهنگ شهید و شهادت در جامعه زنده بماند.

وی حضور باشکوه مسئولان و مردم ولایی را در سی‌امین سالگرد شهید طالبیان را نشان ولایت‌پذیری محض عنوان کرد و گفت: حضور این همه مهمانان در سالگرد شهید طالبیان نشان از پایبندی به آرمان‌های امام و انقلاب و شهدا است و هنوز مردم ما رشادت‌های این بزرگ‌مردان را فراموش نکرده و نمی‌کنند تا ولایت‌پذیری محض را به دشمنان اثبات کنند.

موذنی با تقدیر از خانواده شهید طالبیان از خانواده شهدا خواست تا با حضور خود در صحنه‌های مختلف بزرگ‌ترین مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان باشند.

انتهای پیام/86009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول