اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

65 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی هدر می‌رود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: راندمان آبیاری در کشور کمتر از 35 درصد است و بیش از 65 درصد منابع آب مصرفی در بخش کشاورزی هدر می رود.

65 درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی هدر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی برومندی یکی از خواسته‌های مهم خود از رئیس جمهور در جلسه با وی را پیگیری در مورد راه‌اندازی مجدد کارخانه یخچال‌سازی مرودشت برشمرد و تصریح کرد: کارخانه یخچال‌سازی آزمایش مرودشت در زمان فعالیت خود روزانه 2 هزار یخچال تولید و به چند کشور جهان صادر می‌کرد که در سال 84 -83 با زد و بند و بدون رعایت قانون به عده‌ای صنعت‌گرنما واگذار شد و این گروه علاوه بر تعطیلی این کارخانه تمام اموال آن را به غارت برده‌اند و پیگیری‌های بنده تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از خواسته‌های خود خطاب به رئیس جمهور را با توجه به ظرفیت پتروشیمی مرودشت ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی مرودشت دانست و افزود: این شهرک در مرحله واگذاری زمین قرار دارد.

برومندی از دیگر درخواست خود از رئیس جمهور به موضوع آب و کشاورزی در کشور و جلوگیری از هدرروی آب اشاره کرد و گفت: راندمان آبیاری در کشور کمتر از 35 درصد است و بیش از 65 درصد منابع آب مصرفی در بخش کشاورزی هدر می رود.

وی با اشاره به دیگر درخواست خود از رئیس جمهور مبنی بر اینکه راندمان آبیاری در زیر شبکه‌های سدها با انجام آبیاری نوین و اختصاص اعتبار به صورت صد درصد بلاعوض باید افزایش یابد اضافه کرد: منابع آب سدها بدون توجه به حق‌آبه کشاورزان پایین‌دست درودزن برای شرب برداشت می‌شود و هیچ محل جبرانی تعریف نمی‌شود، که اگر روند کنونی ادامه یابد در شبکه پایین‌دست درودزن در سال‌های آتی کشاورزی تعطیل خواهد شد و شهرستان‌های مرودشت، شیراز و بخش کربال خرامه دچار مشکل جدی می‌شوند و با پیگیری این موضوع، نیازمند مساعدت بیشتر هستیم تا مشکل کشاورزان برطرف شود و با کمبود آب کشاورزی مواجه نباشیم.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز داشت: اجرای طرح پزشک خانواده به دلیل اشکالات فراوان و کمبود اعتبارات به یک مشکل جدی مردم استان فارس تبدیل شده است.

برومندی در پایان نیز به مشکلات گازرسانی روستاها، بهسازی روستاها و وضعیت راه‌های حوزه انتخابیه خود پرداخت.

وی بیان کرد: در دیدار مجمع نمایندگان فارس با رئیس جمهور، علاوه بر بحث ظرفیت‌های این استان، مجمع نمایندگان مسائل و مشکلات فارس را در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری و اشتغال، عمران شهرها و روستاها، آب و کشاورزی، بهداشت و درمان، گردشگری و فرهنگی، صنعت و معدن، پتروشیمی نفت و گاز بیان کردند.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول