اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس تأکید کرد

لزوم بهره‌گیری خراسان جنوبی از اعتبارات صندوق توسعه ملی

نماینده چهار شهرستان استان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار کم از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرده که لازم است برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان جنوبی، از این منبع نیز بهره‌گیری شود.

لزوم بهره‌گیری خراسان جنوبی از اعتبارات صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبداله‌زاده ظهر امروز در جمع مردم طبس در مسجد جامع این شهر  اظهار داشت: وضعیت فعلی اقتصادی کشور با وضعیت حدود سه سال گذشته به طور کامل متفاوت است و میزان اعتبارات عمرانی نیز به شکل قابل‌توجهی کاهش یافته است که این موضوع بیشتر متأثر از تحمیل تحریم‌های اقتصادی و کاهش صادرات نفت است.

وی با اشاره به این‎که پرداخت اعتبارات عمرانی سبب فعال و پویا شدن بخش خصوصی شده و تأثیر قابل‌توجهی در ایجاد اشتغال دارد، افزود: با وجود این‎که دولت باید تا کم‌تر از یک ماه دیگر لایحه بودجه سال 1393 را به مجلس ارائه کند، اما همچنان موضوع اصلاحیه بودجه 1392 در مجلس مطرح است تا به این طریق راهکاری برای تسریع در رفع مشکل اعتبارات عمرانی اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون که کشور دارای درآمد کمتری است باید انتظارات‌مان را نیز متناسب با درآمد، متعادل کنیم.

عبداله‎زاده تصریح کرد: یکی از راه حل‌های رونق اقتصادی استفاده از توان بخش خصوصی است که در این راستا صندوق توسعه ملی با برخورداری از حداقل 54 میلیارد دلار که 18 میلیارد دلار آن قابل اختصاص به پروژه‌های صنعتی و کشاورزی است می‌تواند کمک خوبی به متقاضیان بخش خصوصی باشد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار کم از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کرده است که باید در این زمینه تجدید نظر شده و برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان جنوبی که سبب ایجاد تحول در استان و رفع معضل بیکاری می‌شود، از این منبع نیز بهره‌گیری شود.

این مسئول مشکل اصلی شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی را بحران کم‌آبی دانست و گفت: با وجود این‎که استان خراسان جنوبی در موضوع آب بسیار مستحق‌تر از سایر استان‌های کشور است اما در پیگیری موضوع انتقال آب برای استان، بسیار عقب‌تر از سایر استان‌هاست.

نماینده مردم چهار شهرستان استان خراسان جنوبی در مجلس اضافه کرد: 400 روستای خراسان جنوبی در تابستان با تانکر آبرسانی می‌شود و راه‌اندازی بیشتر صنایع نیز به تأمین آب وابسته است که این موضوع مستلزم توجه ویژه استاندار و نمایندگان استان برای پیگیری موضوع انتقال آب است.

عبداله‌زاده در ارتباط با انتقال آب به شهرستان طبس گفت: از محل خط دوم انتقال آب به استان یزد برای شهرستان طبس نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که باید برای تحقق اجرای این موضوع نیز پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نیروگاه حرارتی در حال احداث طبس اشاره کرد و یادآور شد: هر سال بودجه‌ای برای ادامه احداث این نیروگاه اختصاص می‌یابد اما باید فکری اساسی برای تسریع در روند فعلی بسیار کند احداث این نیروگاه بشود که بهترین راهکار، واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی است.

وی همچنین درباره گازرسانی به شهرستان طبس خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر احمدی‌نژاد به استان یزد در حدود هشت سال پیش، موضوع گازرسانی به شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک به تصویب رسید که البته کار گازرسانی به شهر طبس هرچند با تأخیر و مشکلاتی انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد اما در مورد گازرسانی به شهر عشق‌آباد با وجود اختصاص 100 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت گاز استان یزد، اما با توجه به انتزاع طبس از یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی باوجود پیگیری‌های زیاد اما تاکنون مبلغ مربوطه به شرکت گاز استان خراسان جنوبی منتقل نشده است.

وی همچنین از آغاز طراحی و نقشه‌برداری پروژه گازرسانی به شهر دیهوک طبس خبر داد.

نماینده مردم طبس در مجلس همچنین ضمن گلایه از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان طبس خواستار توجه بیشتر نسبت به جذب پزشکان متعهد برای ارائه خدمت در این شهرستان شد.

احمد طالبیان مقدم، معاون استاندار و فرماندار طبس نیز طی سخنانی با اشاره به 57 هزار کیلومتر مربع وسعت و 72 هزار نفر جمعیت شهرستان طبس، اظهار داشت: با وجود مشکل پراکندگی زیاد جمعیت در شهرستان طبس اما این شهرستان از ظرفیت‌های قابل‌توجهی به‌ویژه در زمینه معدنی برخوردار است که توجه به بهره‌برداری مطلوب از آن می‌تواند کمک شایان توجهی به وضعیت اقتصادی مردم این شهرستان بکند.

انتهای پیام/90001/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول