اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

پویایی امر به معروف و نهی از منکر نشانه برتری جامعه است

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از نشانه‌های پویایی و برتری جامعه است.

پویایی امر به معروف و نهی از منکر نشانه برتری جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ حجت‌الاسلام محمد حسین توانایی ظهر امروز در همایش عاشورای حسینی و فرهنگ عمومی در سالن کانون پرورش فکری گیلان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) درباره اهمیت آثار و نتایج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: انسان مومن از خداوند می‌خواهد تا او را از یاری دهندگان در دین خدا قرار دهد.

وی با بیان اینکه نباید در برابر اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت بود، افزود: هر فرد باید در جامعه به اندازه ظرفیت خود جانی، زبانی، مالی و ... برای ترویج فرهنگ خدایی گام بردارد.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، خاطرنشان کرد: پویایی امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه یکی از نشانه‌های برتری و رشد آن جامعه است.

وی با قرائت سوره عصر از قرآن مجید، ادامه داد: انسان‌ها عمر خود را مانند یخ بدون ثمره به خسران و زیان می‌گذرانند مگر اینکه اهل ایمان، عمل صالح و توصیه کننده به صبر باشند.

توانایی، با اشاره به اینکه هر فرد در زندگی خود باید مراقب مسئولیت‌های فردی و اجتماعی باشد، تصریح کرد: تمام آشفتگی‌های درونی انسان برای این است که با اختیار خود هر چیز را به چشم و دل خود راه می‌دهد و مواظب اعمال و رفتار خود نیست.

وی با بیان اینکه عمل، رفتار و صداقت جزو مسئولیت‌های فردی است، اذعان کرد: انسان‌ها علاوه بر رعایت مسئولیت‌های فردی اجتماعی نیز دارند و نباید در برابر دیگران مانند عالم بی‌عمل باشند.

این مسئول، با تأکید بر اینکه اگر هر یک از ما در عین انتقاد از دیگران انتقادپذیر نیز باشیم کمک بزرگی به اصلاح امور جامعه خود کرده‌ایم، افزود: افراد نباید تنها به دیگران تذکر دهند اما به کار خود توجه نداشته باشند.

وی گفت: افراد در مرحله نخست باید با نشان دادن عمل نیک از خود برای دیگران الگو و سرمشق باشند.

توانایی به تصویت قانون «جرایم علیه عدالت» در برخی از کشورهای غربی اشاره کرد و یادآور شد: در غرب سبک زندگی بر مبنای فرد محوری رقم می‌خورد اما به تازگی دریافته‌اند که افراد در قبال یکدیگر مسئول هستند و باید خطاها را به یکدیگر گوشزد کنند نه اینکه مانند گذشته بی‌تفاوت باشند.

وی خاطرنشان کرد: این قانون به تازگی در فرانسه تصویب شده و افراد موظف هستند با مشاهده خطا و جرم آن را به پلیس گزارش کنند که در غیر این صورت خود نیز متخلف محسوب می‌شوند.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه مسلمانان این دستور را یک‌هزار و 400 سال پیش از قرآن دریافت کرده بودند، تصریح کرد: آنچه امروز در غرب در حال اجرا است همان امر به معروف و نهی از منکر ماست.

وی قرآن را بزرگ‌ترین راهنمای سبک زندگی دینی برشمرد و متذکر شد: دین همان محبت، مدارا و منطق که روشنگر راه زندگی افراد است.

توانایی، امام حسین (ع) را بزرگ‌ترین امر به معروف و ناهی از منکر دانست و یادآور شد: هدف اصلی امام حسین (ع) از قیام اصلاح امور امت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

به گزارش فارس، مداحی و قرائت دعای فرج زمان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/84002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول