اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد امر به معروف استان اصفهان:

برخورد مستقیم با منکرات بر عهده نیروی انتظامی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: برخورد مستقیم با منکرات بر عهده نیروی انتظامی است.

برخورد مستقیم با منکرات بر عهده نیروی انتظامی است

حجت‌الاسلام شیخ عبدالجواد عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: برای احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، از طریق ارگان‌ها، ادارات و دستگاه‌های دولتی برنامه‌های مختلفی به اجرا گذاشته شده است تا ضمن شناسایی، گزارشات تخلفات پنهان کم‌کاری، اقتصادی و رشوه‌خواری را پیگیری و بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر هر یک از ادارات، کارخانجات، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، آشنایی کامل با آسیب‌ها و کم‌کاری‌های و خلاف‌های مجموعه تحت پوشش داشته و برای برخورد با آنها باید از روش‌های صحیح و بدون جار و جنجال استفاده کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان یادآور شد: برای ریشه‌کنی موارد ذکر شده باید فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی را در جامعه پیاده کرد و با رشد و توسعه برنامه‌های فرهنگی به اهداف و نتیجه رسید.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد احیا ستاد اجرایی نیست افزود: در حال حاضر تمامی موارد اجرایی و برخورد مستقیم با منکرات و مبارزه با جرم مشهود و مفاسد دیگر اجتماعی در جامعه بر عهده نیروی انتظامی است.

وی از بی‌حجابی و آرایش و لباس‌های خاص در جامعه به عنوان منکر مشهود نام برد و از کم‌کاری، رشوه و .... به عنوان منکرات پنهان و مخفی در جامعه یاد کرد و گفت: در حال حاضر بی‌حجابی و بدحجابی از منکرات مشهودی است که در جامعه بیش از منکرات دیگر بروز و ظهور دارد.

این مسئول همچنین با انتقاد از برخی فیلم‌ها و سریال‌های رسانه ملی، این گونه فیلم‌ها و سریال‌ها را هر چند مروج لباس‌های غیر اخلاقی و ارتباط نامشروع ندانست اما بار فرهنگی این گونه آثار را برای برخی افراد که مقدمات کار را می‌بینند اما پیام آن را نمی‌گیرند ضعیف دانست.

عبداللهی از ماهواره و برنامه‌های دشمن و رخنه در حریم خصوصی خانواده‌ها به عنوان مروج اصلی منکرات امروز در جامعه یاد کرد و بیان داشت: برخی افراد خواسته و یا ناخواسته با آوردن ماهواره به خانه‌های خود با دست خودشان دشمن را وارد حریم خصوصی خانواده می‌کنند.

وی همچنین، استفاده از لباس‌های نامناسب در جامعه را یکی از پیامدهای تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره اعلام کرد و با تأکید بر لزوم برخورد با تولیدکنندگان داخلی این گونه لباس‌ها توسط متولیان امور صنفی ابراز داشت: علاوه بر تولیدکنندگان داخلی بخش زیادی از لباس‌های غربی وارداتی قاچاق در بازار داخلی است که دولت تا حدی توانسته جلوی آن بگیرد و تا حدی هم کوتاهی کرده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه ستاد احیا برای تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و کارخانجات تلاش می‌کند متذکر شد: در حال حاضر امامان جمعه 70 شهر دارای نماز جمعه استان، مسئولیت ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را در این شهرها بر عهده دارند.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول