اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان عنوان کرد

فعالیت 174 سمن در اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: در حال حاضر 174 سمن ثبت شده در اداره کل ورزش و جوانان اعتبارنامه فعالیت دارند.

فعالیت 174 سمن در اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی عامری سیاهوئی در خصوص نقش سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: در حال حاضر 174 سمن ثبت شده در اداره کل ورزش و جوانان اعتبارنامه فعالیت دارند که نقش اساسی سازمان‌های مردم‌نهاد در جریان کمک به توسعه، ایجاد ظرفیت اجتماعی در مراحل برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های توسعه است.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های کوچکی هستند که برای تحقق هدف خود به‌صورت داوطلبانه در یک ساختار قانونی و منسجم به‌صورت غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیر‌تجاری به فعالیت‌های داوطلبانه  می‌پردازند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان بیان داشت: یکی از کارکردهای مؤثر و مشخص سازمان‌های مردم‌نهاد، حد واسط‌ بودن بین دولت و جامعه است و کسب اطلاعات از دولت و انتقال آن به شاخه‌های خود یا گرد‌آوری اطلاعات در حوزه فعالیت و ارائه آن به دولت می‌تواند به‌صورت یک تعامل دوسویه و کارکردهای اساسی یک سازمان مردم‌نهاد در توسعه فرهنگی و اجتماعی محسوب شود.

وی  افزود: در حال حاضر 4.1 درصد سازمان‌های مردم نهاد که اعتبار نامه از اداره کل ورزش و جوانان دریافت نموده‌اند فعال بوده که زمینه  لازم برای تاسیس و تمدید مجدد اعتبارنامه‌های فعالیت جوانان داوطلب مهیا است.

این مسئول یادآور شد: متقاضیان جوانی که در سنین 15 تا 29 سال اعم از دختر و پسر می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان براساس نوع فعالیت درخواستی؛ می‌توانند در محورهایی چون ایثار و شهادت، علمی و پژوهشی، هنری، عفاف و حجاب، آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش و ... بعد از تکمیل فرم‌ها و استعلامات لازم  در چارچوب اساسنامه فعالیت کنند.

عامری بیان داشت: برای تسهیل در صدور اعتبارنامه روستایی، منطقه‌ای، شهری و استانی؛ متقاضیان جوان می‌توانند به سایت وزارت ورزش و جوانان لینک توسعه مشارکت‌های مردمی مراجعه و فرم‌های لازم را دریافت و یا با شماره تلفن 3331358-0761 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/88001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول