اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان:

تعیین سهمیه گندم کارخانجات با جدیت از سوی غله گلستان دنبال می‎شود

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: در حال حاضر بحث درجه‎بندی کیفی کارخانجات آردسازی با رویکردی متفاوت و با هدف تعیین سهمیه گندم کارخانجات با جدیت از سوی شرکت غله گلستان دنبال می‎شود.

تعیین سهمیه گندم کارخانجات با جدیت از سوی غله گلستان دنبال می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور اظهار داشت: افزایش نظارت بر تولیدات کارخانجات آرد گلستان طبق تحقیقات علمی صورت گرفته درجه‎بندی از لحاظ کیفیت تولید و استانداردسازی کارخانجات آرد‎سازی می‎تواند از پیش نیازهای اساسی تولید آرد مرغوب و به تبع آن نان کیفی در استان باشد.

وی تصریح کرد: برای آنکه نان با کیفیت به دست مصرف‎کننده برسد باید واحدهایی که وظیفه تولید آرد را به عهده دارند استانداردهای فنی و بهداشتی مربوطه را رعایت کنند و این امر مستلزم نظارت مستمر بر فعالیت این واحدها است.

حسین‎پور افزود: در این زمینه می‎توان با بهره‎گیری از روش‎هایی کارآمد و به روز برای ایجاد رقابت در تولید کمی و کیفی آرد در استان فعالیت کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها، نرخ آسیابانی براساس درجه‎بندی کارخانجات آرد تعیین می‎شد و کارخانجات مطابق با درجه‎ای که کسب می‎کردند دستمزد فعالیت (آسیابانی) دریافت می‎کردند اما با اجرای این قانون، پیشرفت قابل ملاحظه‎ای در افزایش کیفیت محصولات تولیدی واحدهای آسیابانی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث درجه‎بندی کیفی کارخانجات آردسازی با رویکردی متفاوت و با هدف تعیین سهمیه گندم کارخانجات با جدیت از سوی شرکت غله گلستان دنبال می‎شود.

حسین‎پور افزود: در راستای اجرایی کردن سیاست‎های ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان ناظر فعال در امر بهبود کیفیت آرد و نان کشور، شرکت غله گلستان در تلاش است تا با استفاده از تمامی ظرفیت‎های خود بر نحوه مصرف گندم و تولید آرد در کارخانجات آردسازی استان نظارت دقیقی داشته باشد.

وی گفت: این شرکت درجه‎بندی کارخانجات آرد را با هدف ایجاد رقابت در تولید در دستور کار خود قرار داده است و با ایجاد هماهنگی‎های لازم در سطح استان نسبت به فعال کردن کمیته ارزیابی و درجه‎بندی اقدام کرده است.

حسین‎پور یادآور شد: تیم کارشناسی متشکل از نمایندگان شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و انجمن صنفی کارخانجات آرد استان از کارخانجات آردسازی در گلستان بازدید به عمل آورده و براساس دستورالعمل‎های مرکز پژوهش‎های غلات، کارخانجات را براساس شش شاخص درجه‎بندی کرده که شاخص‎هایی همچون نیروی انسانی آموزش دیده، آزمایشگاه فعال، وضعیت بهداشتی، تجهیزات بوجاری، امکانات ذخیره‎سازی و کیفیت محصول تولیدی در زمره این بازدیدهاست.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: بر همین اساس کارخانجات آردسازی استان گلستان در چهار گروه طبقه‎بندی شده و طبق تدابیر اتخاذ شده در این زمینه از نتایج درجه‎بندی در نظام تعیین مقدار گندم تخصیصی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ل/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول