اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان بیله‌سوار:

همه سیلوهای ذخیره گندم بیله‌سوار منطبق بر موازین پدافند غیر‌عامل هستند

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: تمام سیلوهای نگهداری غلات به ویژه گندم در این شهرستان استاندارد، مکانیزه و مطابق با موازین پدافند غیرعامل است.

همه سیلوهای ذخیره گندم بیله‌سوار منطبق بر موازین پدافند غیر‌عامل هستند

رسول زیبا‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما سعی کردیم با جلب مشارکت بخش خصوصی این سیلوها را تجهیز و راه‌اندازی کنیم که ظرفیت ذخیره آنها متفاوت بوده و امکان بهره‌برداری صحیح از آنها وجود دارد.

وی ظرفیت تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم را در این شهرستان بیش از 200 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: ما امسال پیش‌بینی کرده بودیم که 192 هزار تن گندم استحصال کنیم که به خاطر خشکسالی این رقم به کمتر از 170 هزار تن رسید.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: 70 هزار تن توسط مباشرین شرکت غله و 16 هزار تن توسط شرکت تعاون روستایی این شهرستان خریداری شد.

زیبانژاد افزود: مابقی محصولات را فعالان بخش خصوصی خریداری کرده و نسبت به انبار و ذخیره کردن آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

این مسئول به ذخیره‌سازی 8 هزار تن غلات در سیلوی مکانیزه و استاندارد جعفرآباد اشاره کرد و گفت: سیلوی 5 هزار تنی روح‌کندی نیز از سال گذشته به ظرفیت انبار و سیلوی ذخیره گندم افزوده شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار خاطرنشان کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت 120 هزار تن انبار روباز در مناطق مختلف امکان ذخیره غلات منطقه را داریم که البته بخشی از محصول به خارج از شهرستان حمل می‌شود.

زیبانژاد به برگزاری مانور پدافند غیر‌عامل با محوریت سیلوها و انباری‌های غلات در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه آمادگی نیروها و فعالان این حوزه مورد سنجش قرار گرفت که به نظر می‌رسد مشکل خاصی در این ارتباط وجود نداشته باشد.

وی در زمینه ظرفیت عظیم تولید غلات در شهرستان بیله‌سوار به عنوان انبار غله استان اردبیل ادامه داد: ما از بخش خصوصی حمایت لازم را انجام می‌دهیم تا نسبت به احداث و راه‌اندازی سیلو و انبارهای مکانیزه اقدام لازم صورت گیرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: با توجه به تولید آرد از گندم مرغوب منطقه پیش‌بینی می‌کنیم که بخشی از ذخایر سیلوی ما در ماه‌های آینده برای تولید و فرآوری آرد مرغوب راهی کارخانه آردسازی شود.

انتهای پیام/62001/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول