اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک سپه منطقه آذربایجان غربی:

طرح تضمینی خرید گندم آذربایجان غربی با عاملیت بانک سپه به پایان رسید

مدیر شعب بانک سپه منطقه آذربایجان غربی گفت: طرح تضمینی خرید گندم در سال 92 با عاملیت بانک سپه در آذربایجان غربی با موفقیت به پایان رسید.

طرح تضمینی خرید گندم آذربایجان غربی با عاملیت بانک سپه به پایان رسید

سیدعبدالله سیدصالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح تضمینی خرید محصولات کشاورزی همچون گندم، برنج و چای با عاملیت بانک سپه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز با موفقیت اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید گندم در سطح کشور مطرح بوده و حجم و گستردگی تولید این محصول استراتژیک و خرید تضمینی آن در اقصی نقاط آذربایجان غربی نیازمند شبکه شعب گسترده و تأمین مالی مناسب است.

سیدصالحی ادامه داد: بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی با گستردگی مناسب شبکه شعب و سیستم‌های یکپارچه آنلاین مالی به عنوان بانک عامل طرح تضمینی خرید محصولات کشاورزی از سوی دولت انتخاب شد.

وی عنوان کرد: خرید گندم در آذربایجان غربی از طریق مراکز خرید وابسته به شرکت غله و خدمات بازرگانی، سازمان تعاون روستایی و مباشرین خرید وابسته انجام می‌شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده برای هر یک از مراجعین و کشاورزان در راستای تحویل گندم به مراکز خرید یک فقره حساب متمرکز عابر بانک سپه افتتاح شده و کارت و رمز مربوطه به صورت آنی تحویل می‌شد.

سیدصالحی افزود: وجوه گندم خریداری شده سپس از طریق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی اصلی خرید تضمینی محصولات کشاورزی به همین حساب‌های متمرکز واریز می‌شد و کشاورزان می‌توانستند از طریق کارت عابر بانکی که در اختیار داشتند، علاوه بر دریافت وجوه نقد از شعب و دستگاه‌های ATM سراسر کشور از سایر خدمات الکترونیکی کلیه بانک‌ها همانند خرید از طریق دستگاه‌های POS  فروشگاهی و خرید اینترنتی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: بر اساس فرآیند برنامه‌ریزی شده هر یک از مراکز خرید گندم در سراسر آذربایجان غربی باید اطلاعات مربوط به کشاورزان اعم از میزان گندم تحویلی، شماره حساب مربوطه، کد ملی و ... را به صورت تجمیعی و در قالب فایل نرم‌افزاری تعریف شده بر روی فلاپی یا سی‌.دی به شعبه معین بانک سپه تحویل داده و در قبال آن رسید کتبی دریافت می‌کردند.

سیدصالحی افزود: در ادامه شعب بانک فایل‌های تحویلی را در سامانه مرکزی خرید محصولات کشاورزی ثبت کرده و از این طریق فایل مورد نظر به صورت اتوماتیک در صف واریز مبالغ خرید تضمینی محصولات کشاورزی ثبت می‌شد.

وی با بیان اینکه بانک سپه این مأموریت را به مدت سه سال از سال 1390 تا 1392 بر عهده دارد، تاکید کرد: تعامل خوبی مابین بانک سپه، مراکز خرید و مدیران سازمان غله وجود داشته و تاکنون اختلاف حسابی بین بانک سپه و سازمان غله ایجاد نشده به طوری‌که هیچگونه ناهماهنگی در این زمینه به وجود نیامده است.

سید صالحی ابراز داشت: خرید تضمینی گندم از اوایل تیر ماه آغاز شده و در اواخر شهریور تقریبا تمام پرداخت‌ها انجام شده بود؛ به طوری که هیچگونه بدهی از طرف سازمان غله و شرکت مادر تخصصی نمانده بود، مگر مابه‌تفاوت‌های افزایش هزینه گندم که این مورد نیز تا اواخر مهر ماه تسویه شده که براساس آمار اخذ شده از سامانه متمرکز خرید محصولات کشاورزی 16 آبان 92 هیچ مبلغی به عنوان طلب کشاورزان مشاهده نمی‌شود.

وی یادآور شد: امسال 45 هزار و 657 محموله به تناژ 264 هزار تن تحویل مراکز خرید شده و مبلغ واریزی به حساب کشاورزان 2 هزار و 138 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه برای کشاورزان حدود 85 هزار فقره افتتاح حساب صورت گرفته، تصریح کرد: کوچکترین مشکلی در زمینه تامین اعتبار در آذربایجان غربی وجود نداشت و تعامل خوبی بین بانک‌ سپه خزانه معین بانک مرکزی وجود داشته و این نقدینگی به راحتی تامین شد.

مدیر شعب بانک سپه منطقه آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: بانک سپه به عنوان بانک دولتی ماموریتی را که بر عهده داشته به نحو احسن اجرا کرده و آن را مرهون پرسنل صدیق و زحمتکش خود می‌داند.

انتهای پیام/61005/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول