اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تاکید کرد

ترویج فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی توسط بسیج

امام جمعه برازجان از ترویج فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی توسط بسیج خبر داد.

ترویج فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی توسط بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح صبح امروز در نشست با مربیان حلقه‌های صالحین بسیج دانش‌آموزی برازجان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: برگزاری مراسمات عزاداری در این ایام اجر و ثواب بالایی دارد و هیئت‌های مذهبی باید در این راستا اهتمام ورزند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حرمت این ایام توسط هیئت‌های مذهبی افزود: مردم باید حرمت تاسوعا و عاشورا را پاس داشته و با سیاهپوشی مراکز عمومی و معابر و بازار، عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت(ع) را نشان دهند.

امام جمعه برازجان با توصیه به صدا و سیما در زمینه عدم پخش موسیقی نامناسب در این ایام به متولیان هیئت‌ها نیز در مورد استفاده از آلات موسیقی هشدار داد و اضافه کرد: همانطور که امام (ره) و مقام معظم رهبری تاکید داشته و دارند باید عزاداری به طور سنتی و توأم با معرفت و بصیرت برگزار شود.

مصلح از برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری خواست حال عموم مردم را رعایت کرده و از سد معبر و ایجاد صداهای بلند پرهیز کنند و برنامه‌ها را قبل از نیمه شب تمام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حلقه‌های صالحین به تبیین ساختار جامعه مدنظر اسلام پرداخت و با تأکید بر نقش بانوان در این ساختار گفت: اسلام بر تربیت در سنین کودکی به ویژه تربیت صحیح دختران در سن کم سفارش‌های فراوانی دارد و ما باید با استفاده از دستورات دینی، زندگی خوبی را برای فرزندانمان تدارک ببینیم.

امام جمعه برازجان با مقایسه جایگاه زن در فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی خاطرنشان کرد: زن در فرهنگ اسلامی دارای شخصیت انسانی و معنوی و زندگی‌ساز است ولی غرب نگاه حیوانی و شهوانی به زن دارد.

مصلح با اشاره به نقش الگویی بسیج در جامعه افزود: بسیج می‌تواند و باید ویژگی‌های زندگی اسلامی ایرانی را در جامعه و در میان جوانان ترویج و تبیین کند تا با تربیت نسل سالم و پویا جامعه مطلوب مدنظر اسلام شکل گیرد.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول