اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده مطرح کرد

تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی و سردرگمی کودکان و نوجوانان

امام جمعه موقت لنده با اشاره به تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی به فرهنگ غربی گفت: این تغییر در شخصیت‌پذیری کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت داشته و تغییر ناگهانی باعث سردرگمی آن‌ها خواهد شد.

تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی و سردرگمی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سیدمحمود الهی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تاثیر معنویت در رفتار کودکان اظهار داشت: خانواده یکی از نهادهای تاثیرگذار در رسیدن بلوغ معنوی کودکان بوده که اگر به درستی کودکان را هدایت کنند فرزند صالحی به جامعه معرفی خواهند کرد.

وی افزود: محیط خانه به عنوان نخستین و  بهترین محل برای پرورش افکار و اندیشه‌های کودکان بوده و سبک زندگی در آشنایی با مبانی گسترده جامعه‌شناسی دینی بسیار مؤثر است.

امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: بدون شک افرادی که در سن نوجوانی و جوانی گرفتار هنجارهای ساختارشکنانه در جامعه می‌شوند ناشی از دوران طفولیت و نحوه و سبک زندگی آنها است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تاکید کرد: نقش برجسته والدین در تربیت کودک از دو سالگی تا هفت سالگی نقشی پر رنگ و غیر قابل انکار بوده، چرا که در این سن شیرازه شخصیتی کودک همانند شالوده یک ساختمان شکل گرفته و بیش از نیمی از شخصیت او ساخته شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در خانوادها توجه بیش از حد به مسائل اقتصادی است که در این بین خیلی از خانواده‌ها به مسئله تربیت فرزندان توجه کمتری دارند و حل مشکلات اقتصادی فرزندان را تنها راه حل مناسب برای تربیت فرزند خود می‌دانند در صورتی خلاف این نظریه در جامعه به اثبات رسیده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی اظهار داشت: توجه نکردن به مسائل معنوی و تربیتی کودکان در خانواده‌ها باعث پیدایش مشکلات عصبی و رفتار‌های غیر منطقی از برخی از کودکان در جامعه و محیط مدرسه می‌شود.

الهی نیا اذعان کرد: یکی از روش‌های تاثیرگذار در شخصیت‌سازی کودکان در سنین کودکی تقلید‌های کورکورانه از دیگران به خصوص پدر و مادر در خانه است مثلا : اگر پدر و مادر در محیط خانه نماز بخوانند کودک با الگو گیری رفتاری از نماز خواندن پدر و مادر سر بر سجاده و مهر می‌گذارد و این خود به خود باعث الگوگیری معنوی کودک خواهد شد.

امام جمعه موقت لنده گفت: تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی به سبک زندگی غربی یکی از مهمترین آسیب‌ها در شخصیت‌سازی کودکان است.

وی افزود: افزایش رو به رشد شبکه‌های ماهواره‌ای و استفاده خانواده‌ها از ماهواره نیز یکی از بزرگترین مخاطرات پیش روی کودکان و نوجوانان است که خانواده‌ها باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/82013/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول