اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار شهردار قم با رئیس دانشگاه پیام نور استان قم مطرح شد

برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری

شهردار قم از برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم خبر داد.

برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور قم گفت: بهره گیری از زندگی ائمه اطهار(س) در ترویج سبک زندگی اسلامی می‌تواند این موضوع را عمق بخشی کند.

وی ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاه پیام نور استان در خصوص برگزاری همایش ترویج سبک زندگی اسلامی و سهیم کردن مدیریت شهری در برگزاری این همایش ملی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به صراحت به موضوع سبک زندگی بر اساس زندگی اسلامی اشاره داشتند و خیلی مصداقی به این موارد تأکید فرمودند.

شهرداری قم با اشاره به ویژگیهای شهر مقدس قم و وجود مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه قم، مسجد مقدس جمکران و شاهراه ارتباطی و مواصلاتی 17 استان کشور بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر قم تأکید کرد و بیان داشت: توجه به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، علما، مراجع، ائمه جماعات، بسیجیان و کانون‌ها و تشکل‌های مردمی در این همایش، می‌تواند موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی را بسط و گسترش داده و شاهد یک شهر شیعی و آرمانشهر باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی می‌تواند در رفتار، منش، روش و برخورد مردم موثر واقع شود بیان داشت: اگر در زندگی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم و سبک زندگی مردم بر اساس زندگی اسلامی شکل بگیرد در واقع شعار امسال که مقام معظم رهبری آنرا به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین فرمودند محقق خواهد شد.

شهردار قم الگوی مصرف صحیح را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر در زندگی شهروندان الگوی مصرف اصلاح شود و بر اساس سبک زندگی اسلامی شکل بگیرد آن حماسه اقتصادی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده قطعا محقق می‌شود.

دلبری به نامگذاری سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نا‌م‌های سال‌های گذشته را اگر تجمیع کنیم می‌بینیم اینها مانند پازل‌هایی هستند برای زندگی ما که بر اساس سبک زندگی اسلامی صورت گرفته است و نباید از این‌ها سرسری بگذریم و باید کارهای بزرگی صورت گیرد تا مردم را آماده کنیم.

وی در این جلسه بر تعامل بیشتر شهرداری قم با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی استان به ویژه دانشگاه پیام نور قم تاکید کرد و اظهار داشت: هر چه تعامل شهرداری با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی بیشتر باشد قطعا هزینه‌های شهرداری کمتر خواهد شد و ما در مجموعه مدیریت شهری به این مهم اعتقاد راسخ داریم.

انتهای پیام/2258/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول