اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خبر داد

فعالیت 1600 سمن در استان اصفهان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت:تعداد سازمان‌های مردم نهاد در کل استان حدود یک هزار و 600 است که از این مجموع حدود 600 تا آن در خود شهر اصفهان مشغول فعالیت‌اند.

فعالیت 1600 سمن در استان اصفهان

احمد جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه قبل از مشغول شدن در سمت معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان به مدت پنج سال رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان بودم، اظهار کرد: تعاملی که با هیئت‌های ورزشی استان، شهرستان، نهادها و سازمان‌های مختلف در اصفهان شد فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از خلأهایی که وقتی من وارد ورزش اصفهان شدم و آن را احساس کردم خلأ فرهنگی بود که شاید در بعد قهرمانی ورزش همگانی و ورزش‌های حرفه‌ای به یک سمت‌ و سویی حرکت کرده بودیم که یک سیر صعودی نسبتاً خوبی داشت، ابراز کرد: من در همان ابتدای مسئولیتم در اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان یکی از روحانیون فعال اصفهان را تحت عنوان مشاور فرهنگی در امور ورزش و جوانان به‌کارگیری کردم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه در کنار فعالیت های فرهنگی کارهای ورزشی را پیش بردیم که دو نمونه را به عنوان مثال عرض می‌کنم، تصریح کرد: در همان اوایل سال 88 بود که یک المپیاد فرهنگی، ورزشی در پنج رشته را برگزار کردیم و هدفمان از برگزاری این المپیاد بیشتر بحث ترویج مسائل اخلاقی و فرهنگی در ورزش بود.

وی با این بیان که ما می‌خواستیم کارهای اخلاقی و فر هنگی را در عرصه ورزش به نمایش بگذاریم و آنها را ترویج دهیم، افزود: زمانی که در تمام مسابقات ورزشی نگاه می‌کردیم تماشاگرانی که از مسابقاتی همچون فوتبال، کشتی و سایر رشته‌ها فعالیت انجام می‌دادند یک مقدار در مسائل فرهنگی در وجود آنها خلاهایی احساس می‌شد که در بعضی مواقع کارهای غیراخلاقی که حین مسابقات انجام می‌دادند به دور از روحیه پهلوانی و یک قهرمان مسابقات ورزشی بود.

جمشیدی با اشاره به اینکه ابتدا در بحث فرهنگ‌سازی در ورزش به سراغ مربیان و مدیران باشگاه‌ها بیان کرد: این فعالیت موجب می‌شود که ابتدا در بدنه اصلی آن محیط ورزشی رسوخ پیدا کنیم چون بر این اعتقاد بودیم که من به عنوان مدیر اگر خودم مسائل فرهنگی و اخلاقی را رعایت نکنم مسلما نباید انتظار داشته باشم ورزشکارم مسائل اخلاقی و فرهنگی را رعایت کند لذا با ما تعاملاتی که با باشگاه‌های معتبر اصفهان برقرار کردیم کارهای فرهنگ و اخلاقی بسیار فراوانی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در یک المپیاد ورزشی استانی که ما در آن به عناوین اول رعایت موارد اخلاقی و اعتقادات مذهبی جوایز دادیم، اظهار کرد: در سال 1390 اولین همایش ورزش از پنجره حقیقت را برگزار کردیم که در کنار این همایش حوزه علمیه، بسیج و دانشگاه را نیز دخیل دادیم و این کار حدود سه ماه به طول انجامید که استانی و حتی کشوری هم شد و حدود چندین مقاله از 10 استان کشور ارسال شد که بازتاب بسیار خوبی و بازدارنده‌ای داشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به همایش ورزش از پنجره حقیقت، ادامه داد: خروجی این همایش را به عنوان یک جزوه بسیار کوتاه در دسترس ادارات و همه نهادها قراردادیم.

وی با اشاره به پیام مهمی که «آیت‌الله حسین مظاهری در پایان همایش ورزش از پنجره حقیقت فرمودند: پیوند بین حوزه و ورزش پیوند بسیار مبارکی است»، گفت: در زمانی که هیئت‌های ورزشی اصفهان را تحویل گرفتم نزدیک 16 هیئت ورزشی در سطح شهرستان فعالیت داشتند که با فعالیت‌هایی که انجام دادیم به 34 هیئت رساندیم و هدف ما با وجود کمبود امکانات تقویت هیئت‌های ورزشی در اصفهان بود.

جمشیدی بابیان اینکه در زمانی که اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان را تحویل گرفتم فضاهای ورزشی به ازای هر نفر 12 صدم مترمربع بود، خاطرنشان کرد: در پایان رسالتم در اداره ورزش و جوانان اصفهان این فضا را به ازای هر نفر به 19 صدم مترمربع رساندیم.

این مسئول با اشاره به بحث قراردادهای ورزشی باشگاه‌ها، تاکید کرد: به علت نبود بخشنامه‌های محکم از سوی وزارت خانه به همین دلیل نظارت چندانی بر روی این باشگاه‌ها خصوصی از سوی مدیران اداره‌های ورزش و جوانان نمی‌شود.

وی بابیان اینکه 60 درصد فعالیت‌های روحی و فکری خود را به فوتبال اختصاص داده‌ایم، بیان داشت: اختصاص دادن سهم 40 درصد ورزش به سایر ورزش‌ها نسبت به 60 درصد فوتبال یک نوع بی عدالتی ورزشی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه تا الان وزارت ورزش با وجود اینکه جوانان اضافه‌شده موفق عمل نکرده است به دلایل آن پرداخت و ادامه داد: جوان تنها دغدغه ورزش را ندارد بلکه ازدواج، کار و تامین زندگی نیز از سایر مشکلات جوانان است که اگر کارشناسان و بخشنامه مستدل و محکم از سوی وزارت خانه صادر شود شاهد پیشرفت در این زمینه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان دارای مأموریت‌های بسیار کلانی هست که اگر این مأموریت‌ها به خوبی انجام شود و حتی اگر بتوانیم تعامل خوبی بین ارگان‌ها داشته باشیم، شاهد فضایی بسیار خود و باز در بحث اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

جمشیدی با اشاره به چند نمونه برنامه‌هایی که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان صورت می‌گیرد، افزود: بررسی، شناسایی، خصوصیات فرهنگی استان و تصمیم‌گیری در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی از طریق کارگروه‌ها که در استانداری اصفهان تشکیل شده است از سایر فعالیت‌های ماست.

وی با بیان اینکه این کارگروه‌ها بعد از بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی دارای یک سری مصوبات اجرایی هستند، ادامه داد: یکی از مأموریت‌های ما بررسی وضعیت بهداشتی و رفاهی مردم، برقراری امنیت با همکاری شورای امنیت استان و فراهم ساختن اعتبارات مالی این موارد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در بحث مدیریت واحد سازمان‌های مردم نهاد یک مسئله بسیار مهمی در کمک به دولت به شمار می‌آیند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد در کل استان حدود 1600 است که از این مجموع حدود 600 تا آن در خود شهر اصفهان مشغول فعالیت‌اند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم سازمان‌های مردم نهاد را خوب به‌کارگیری کنیم بازوی پر توانی خواهند بود برای دولت، تاکید کرد: چون این‌ها سازمان‌ها خصوصی هستند در واقع از لحاظ فکری و اقتصادی می‌توانند به مسیر خدمت رسانی دولت به مردم را راحت تر نمایند.

جمشیدی با بیان اینکه تعدادی از این سازمان‌های مردم نهاد همان خیریه‌های هستند که در سطح استان مشغول فعالیت‌اند، تصریح کرد: در بحث ساخت‌ و سازها، رفع مسائل ومعظلات فرهنگی که یکی از اولویت‌های ما در اداره کل اجتماعی و فرهنگی است کمک‌های فراوانی را می‌کنند که ما نیز باید درصدد جهت تقویت آن‌ها در حال تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارگروه‌هایی که در اداره کل اجتماعی و فرهنگی تشکیل می‌شود کارگروه فرهنگی اجتماعی است، خاطرنشان کرد: به نوعی تمام مدیران کل سطح استان جزو این کارگروه هستند و در این کارگروه تمام مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان به بحث و بررسی گذاشته می‌شود که جلسه این کارگروه مصوبات اجرایی را به همراه دارد.

این مسئول با بیان اینکه بحث نشاط اجتماعی نیز یکی از مهم‌ترین مسائل این مجموعه است، اظهار داشت: چون اجتماع ما نیاز به این نشاط دارد، ما باید چه کارهایی را انجام بدهیم تا تمام ارگان‌ها با ما در این زمینه همکاری بکنند که بتوانیم این نشاط اجتماعی را به جامعه بیاوریم.

وی با بیان اینکه کمسیون ارتقا امنیت اجتماعی موجب تقویت امنیت در جامعه می‌شود، متذکر شد: احساس امنیت مهم تر از خود امنیت در یک جامعه است.

جمشیدی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل و مشکلاتی که به نوعی گریبان گیر جامعه شده است و در این معاونت در حال بحث روی آن هستیم و شاید هم بیشتر باید به این سمت‌ و سو حرکت بکنیم، «موادمخدر» است که راهکاری‌هایی را با همکاری نیرو انتظامی استان اصفهان برای خروج از این معضل اجتماعی پیدا کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه موضوع «طلاق» امروزه نیز به عنوان یکی از معضلات اجتماعی کشور است که متأسفانه آمار طلاقمان نیز در اصفهان نسبت به جمعیتش بالاست، تاکید کرد: در استان اصفهان نسبت به هر پنج ازدواج یکی طلاق است که این آمار برای ما نشان‌دهنده یک فاجعه و بحران است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید آمارهای دقیق به جامعه داد و از آمارهایی که واقعیت ندارند بپرهیزیم، تصریح کرد: این کار بدین دلیل است که چون امروز جامعه ما نیاز به دادن آمارهای واقعی دارد، حال اگر آمار دقیق دادیم خانواده‌ها بهتر می‌توانند نسبت به آینده و زندگی فرزندانشان تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه مطمئنا استاندار اصفهان یکی از مواردی که رویکردهایی اجتماعی خاصی دارند و آن را به جد دنبال می‌کنند، بحث عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی و دیگری بحث نشاط اجتماعی شهروندان اصفهانی است، بیان داشت: با توجه به اینکه بتوانیم عدالت اجتماعی را در سطح استان رعایت کنیم بازدیدهایی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی برای شهرستان‌های استان گذاشته‌ایم که تاکنون در این خصوص از 10 شهرستان اصفهان در بحث اجتماعی و فرهنگی بازدید به عمل آورده‌ایم.

جمشیدی با بیان اینکه سنجیدن موقعیت جغرافیایی هر شهرستان مهم است و بر اساس موقعیت جغرافیایی می‌توان تصمیم گرفت، ابراز کرد: در سال 1392 تاکنون بودجه‌ای جهت اجرای مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده نشده است.

وی در ادامه خود عرایض خود با اشاره به موضوع کمپ‌های ترک اعتیادی که در سطح استان در حال تقویت آن‌ها هستیم، ادامه داد: برای کمپ‌های ترک اعتیادی مجوز صادر می‌شود که دارای پزشک متخصص بوده و همچنین طرح نشاط و امنیت در آن وجود داشته باشد چون اگر رعایت نشود به نوعی فرد می‌خواهد از این محل فرار کند.

این مسئول گفت: چنانچه مطلع شویم کمپ ترک اعتیادی فاقد مجوز فعالیت است سریعاً با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به آن پلمب خواهیم کرد.

انتهای پیام/63023/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول