اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

پایبندی به قوانین زیست‌محیطی سلامت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پایبندی به قوانین زیست‌محیطی به یقین سلامت واقعی افراد جامعه را فراهم آورده و آینده جامعه بشری را تضمین می‌کند.

پایبندی به قوانین زیست‌محیطی سلامت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در جلسه مسئولان سازمان‌های مردم نهاد در اردبیل اظهار داشت: ما نمی‌توانیم کسی را از روی اجبار و فشار به رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی مکلف کرده و یا پایبند کنیم بلکه ضرورت دارد با نگاهی درست و شفاف مبانی زیست‌محیطی تبیین شده تا سلامت جامعه برقرار شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با زور و تهدید کسی را پایبند به مسائل زیست‌محیطی و یا دوری از آسیب‌های آن کرد، افزود: ما امروز در سایه تلاش و همت نهادهای آموزشی، فرهنگی، تربیت‌ساز و همچنین همکاری همه‌جانبه تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد می‌توانیم عموم مردم جامعه را با شالوده و زیربنای درست و حقیقی قوانین زیست‌محیطی آشنا کنیم تا اخلاق زیست‌محیطی رشد یافته و ارتقا یابد.

حمیدی با قدردانی از شکل‌گیری مجموعه‌های غیردولتی و مردم نهاد در حوزه زیست‌محیطی تصریح کرد: اخیراً پنج مجوز فعالیت این تشکل‌ها و مجموعه‌ها به صاحبانشان ارائه شده که امیدواریم با استفاده از دستاوردهای جدید و بین‌المللی این پنج تشکل مردم نهاد بتوانند در گسترش آموزه‌ها و شاخص‌های مهم و ارزشمند زیست‌محیطی درست و دقیق عمل کنند.

این مسئول اضافه کرد: ‌امروز ما باید سرمایه‌گذاری اصلی خود را برای نسل‌های آینده در قالب آموزش‌ها و انتقال مفاهیم در مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی بگذاریم و اجازه دهیم این مجموعه‌ها از ظرفیت خود برای ارتقای مبانی ارزشی در این راستا استفاده کنند.

وی دوری از فضاسازی‌های حزبی، سیاسی، جناحی و برخی نگرش‌های غیرواقعی را در حوزه توجه به مسائل زیست‌محیطی یادآور شد و خاطر نشان کرد: ایجاد فضای سبز، مصرف مواد غذایی کم چربی و دارای ارزش غذایی بهتر و توجه به تولیدات صنعتی و کشاورزی با رعایت مؤلفه‌های زیست‌محیطی درست می‌تواند بسترساز زندگی سالم، پایدار و شفاف باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با رویکرد جدید دولت و نگاه رئیس جدید، سازمان حفاظت محیط زیست که بیشترین بها را به طرفداران محیط زیست دادند در تمام حوزه‌ها بتوانیم موفق و شایسته عمل کنیم.

انتهای پیام/62001/ش‌30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول