اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مطرح کرد

لزوم تامین حق‌آبه زیست محیطی تالاب بین‌المللی گاوخونی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حق‌آبه زیست محیطی تالاب بین‌المللی گاوخونی باید به منظور احیای این تالاب تأمین شود.

لزوم تامین حق‌آبه زیست محیطی تالاب بین‌المللی گاوخونی

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با سفر خود به اصفهان برنامه‌ای برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی داشته است، اظهار کرد: رسیدگی به مسائل زیست محیطی و وضعیت آلاینده‌های جوی و زیست محیطی از مهم‌ترین محور‌های سفر وی به استان بوده است.

وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی ارزشی جهانی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ آبی وارد این تالاب نمی‌شود و با حاکم شدن خشکسالی‌ها بر استان این تالاب نیز خشک شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه حفظ و احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی از مهم‌ترین برنامه‌های حفاظت محیط زیست استان است، تصریح کرد: حق‌آبه زیست محیطی تالاب بین‌المللی گاوخونی باید به منظور احیای این تالاب تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محیط زیست درصدد دریافت حق‌آبه زیست محیطی برای این تالاب است، ادامه داد: امیدواریم مسئولان با اعمال مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه زاینده‌رود درصدد احیاء و جاری شدن آب در این رودخانه باشند تا تالاب بین‌المللی گاوخونی نیز هر چه سریع‌تر احیاء شود.

کلانتری با بیان اینکه البته محیط زیست درصدد دریافت حق‌آبه حداکثری برای تالاب گاوخونی نیست، بلکه به دنبال دریافت حق‌آبه حداقلی برای این تالاب است تا هر چه سریع‌تر آب در این تالاب جاری شود، تاکید کرد: در حال حاضر رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیاری برای دریافت حق‌آبه زیست محیطی تالاب بین‌المللی گاوخونی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با مدیریت آب زاینده‌رود نسبت به تأمین آب مورد نیاز برای تمام بخش‌ها از جمله شرب، محیط زیست و صنعت تلاش کنند، افزود: همچنین بار‌گذاری صنایع آب‌بر باید کم‌تر شود و مسئولان باید از احداث طرح‌های جدید آب‌بر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تالاب بین‌المللی گاوخونی نه تنها برای استان بلکه برای کشور نیز از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، اما در حال حاضر این تالاب خشک شده و آبی وارد آن نمی‌شود، خشکسالی‌های حاکم بر استان حیات این تالاب را به خطر انداخته است، حدود 10 روز گذشته خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اصفهان حضور یافت و رسیدگی به وضعیت تالاب گاوخونی را به عنوان یکی از برنامه‌های در دستور کار این سازمان دانست، امیدواریم احیای این تالاب همانند احیای دریاچه ارومیه، ملکه ذهن سازمان حفاظت محیط زیست کشور شود و این سازمان با گذشت زمان احیای این تالاب بین‌المللی را به فراموشی نسپارد.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول